Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@22:52:22 GMT

افزایش ۳۶ درصدی صادرات خشکبار

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۳۸۶۸

افزایش ۳۶ درصدی صادرات خشکبار

ایران اکونومیست- مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی ۲ ماه سال ۱۴۰۰، خبر داد.

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: صادرات این گروه طی دو ماهه نخست سال جاری با ارزشی معادل ۲۱۲ میلیون دلار و به وزن ۹۶ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۶ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بازاری بیان داشت: از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور می‌توان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و… اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: صادرات خرما طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بازاری گفت: صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سال جاری معادل ۲۷ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

وی بیان داشت: با توجه به پایش و رصد مستمر بازارهای هدف محصولات خشکبار ایران و بررسی تحولات این بازارها به لحاظ نقش رقبای ایران لازم است به منظور تحقق اهداف صادراتی و صیانت از ماندگاری و حفظ بازار و سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای هدف، تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار صادرات خشکبار با تسهیل رویه‌ها و حذف بروکراسی زائد که عوامل مؤثر افزایش هزینه سربار و اتلاف زمان صادرات هستند، در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده، همکاری کنند.

 

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قبل از نظر ارزشی صادرات محصولات محصولات خشکبار میلیون دلار مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی که موفق به اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین‌المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

علایی این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حمایتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

کد خبر 745528

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید