Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، اختلال در کدگذاری برنامه «گوگل»(Google)، اطلاعات خصوصی کاربران «اندروید»(Android) را در معرض حمله مهاجمان قرار داد.

داده های خصوصی کاربران گوگل از طریق برنامه «گوگل اَپ»، کاربر اندروید را در برابر مهاجمان سایبری آسیب پذیر کرده است.

گوگل این آسیب پذیری را تأیید کرد و گفت که ماه گذشته این مشکل را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«Oversecured»(اپلیکیشن خودکار ناظر امنیت تلفن های همراه) روز پنجشنبه اعلام کرد هنگام کار برای ایمن سازی برنامه های از پیش نصب شده در دستگاه های اندروید، مشکلی در کد برنامه گوگل پیدا کرده است.

مشکل کد گوگل باعث شده تا داده های موجود در برنامه آن در دسترس مهاجمان سایبری قرار گیرد، از جمله سابقه جستجوی کاربران، نامه های ارسال شده از «Gmail»(جی مِیل)، مخاطبین، سابقه تماس، دسترسی به خواندن و ارسال پیام ها و موارد دیگر.

«Oversecured» در وبلاگ خود گفت: برنامه مهاجم برای موفقیت این حمله نیاز به فقط یک بار راه اندازی داشت. پس از آن، حتی اگر برنامه برداشته شود، عملکرد مخرب همچنان به طور مستقل در برنامه گوگل وجود دارد. علاوه بر این، حمله به هیچ گونه رضایت یا اخطار کاربر احتیاج نداشت.

گوگل گفت که اپلیکیشن «Google Play Protect» اینگونه برنامه های مخرب را شناسایی و مسدود می کند و این شرکت از سوء استفاده کنندگان از این آسیب پذیری آگاه نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گوگل کدگذاری اطلاعات اختلال اندرویدی ها در معرض خطر آسیب پذیری داده های خصوصی کاربران گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: کل مشکلات پرسپولیس و استقلال از نظر مالکیتی امروز حل خواهد شد و امروز رسماً مراسمی در وزارت اقتصاد و دارایی به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: غیر از مالکیت، سایر مشکلات پرسپولیس و استقلال را در جلساتی که با مدیران عامل این دو باشگاه و سایر مسوولین داریم، برطرف خواهیم کرد.

وزیر ورزش اظهار کرد: باید بگویم که فیفا این خصوصی‌سازی را می‌پذیرد و پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی قلمداد خواهد کرد؛ این موضوع یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم که این روند به خوبی انجام شود و من فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارکی در ورزش کشور است و همه تیم‌های باشگاهی ما از جمله این دو باشگاه قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهند داشت.

وزیر ورزش تاکید کرد: دولت هیچ سهم دیگری در پرسپولیس استقلال ندارد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087550

دیگر خبرها

  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها سرقت آنهاست