Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه میان سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران جناب آقای بوردیلیاک سرگئی با محمدرضا صفا ریاست اتاق بندرعباس بر ضرورت گسترش ارتباطات و تعاملات اقتصادی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در ابتدا این جلسه جناب آقای بوردیلیاک سرگئی سفیر اوکراین در تهران ضمن خوش آمد گویی به ریاست اتاق بندرعباس از ظرفیت های بالای این استان در جهت تعاملات و همکاری های آتی میان دو کشور سخن گفت، ایشان ضمن اشاره به مشاهدات خود که در بازدید  از هرمزگان در چند ماه گذشته در جریان یک سفر غیررسمی داشتند از ظرفیت های بالای این استان و از تمایل زیاد تجار اوکراینی برای گسترش روابط با بندرعباس صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه سفیر بر اشتراکات اقتصادی میان استان اوداسای به عنوان هاب بندری کشور اوکراین با استان هرمزگان تاکید کردند و تاکید داشتند که در صورت تعامل میان دو استان می توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد.

در ادامه جناب آقای محمدرضا صفا ریاست اتاق بندرعباس ضمن تشکر از برگزاری این جلسه از ظرفیت های بالای استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران سخن گفتند و خاطرنشان کردند وجود 17 اسلکه و 7 فرودگاه جایگاه ویژه ای به این استان می دهد و از پتانسیل های این استان در حوزه محصولات آبزیان و شیلات، محصولات کشاورزی، و خرمای این استان و ظرفیت های صادرات بی نظیر  این محصولات سخن گفتند و از سفیر و رایزن بازرگانی اوکراین برای حضور در استان و بازدید میدانی از ظرفیت های استان در اواسط پاییز دعوت رسمی به عمل آوردند.

 

در ادامه بر ضرورت تعاملات بخش خصوصی دو کشور و برگزاری سمینارهای آنلاین میان استان هرمزگان و اودسای اوکراین تاکید شد و مقرر گردید ظرف 3 ماه آینده برگزاری یک رویداد مشترک به صورت آنلاین در دستور کار قرار گیرد همچنین اعزام و پذیرش هیات تجاری میان استان اودسای اوکراین و هرمزگان ایران در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت و در این تعاملات زمینه های همکاری دو کشور مورد بررسی بیشتر تا منجر به همکاری تجار و بازرگانان دو کشور گردد. همچنین مقرر گردید در خصوص ایجاد ترمینالی جهت صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهای اروپایی مطالعاتی صورت پذیرد.

لازم به ذکر است اوکراین به عنوان دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع جهان با ۶۰۳٫۷۰۰ کیلومتر وسعت و ۲٬۷۸۲ کیلومتر خط ساحلی می باشد.

اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست که شامل ذخایر بسیار ارزشمندی از فلزات گوناگون می باشد، به گونه ای که نیمی از ذخایرآهن و فولاد کل کشور روسیه را اوکراین تامین میکند. در فهرست ذخایر طبیعی اوکراین باید فلزاتی مانند : جیوه، ذغال سنگ، تیتانیوم، نیکل را نام برد.

پسته، کشمش، خرما، انواع میوه، دارو، وسایط نقلیه، کاشی و سرامیک  از جمله اقلام صادراتی ایران به اوکراین و در مقابل آهن و فولاد، انواع ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، دانه آفتابگردان و ذرت، چرخ و قطعات لوکوموتیو از این کشور وارد می شود .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصادی ضرورت تعاملات استان هرمزگان میان استان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: اینکه چهره سال هنر انقلاب اسلامی، از چهره‌هایی هستند که شناخته شده اند، این نشان از این دارد که باید به سابقه توجه کرد. 

وی افزود: انتخاب استاد نجابتی به عنوان چهره سال ۱۴۰۲ هم به دلیل چند دهه کار مداوم، آثار ابتکاری و تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در مسیر انقلاب است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمند منتخب در چشم اهالی هنر جایگاه بالایی دارد که این جایگاه با کار مداوم و ممارست در خلق آثار به وجود آمده است. 

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ایجاد بنیاد پویانمایی و مخالفت گروهی از ایجاد این ساختار جدید گفت: قرار است وزارت فرهنگ یک حوزه تنظیم گر، نظارتی و حامی پدید آورد که نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته است که بتواند این ماموریت به درستی انجام دهد. 

وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و با پذیرفتن اقتضاعات جدید حکمرانی باید این کار صورت می‌گرفت، مثلا وقتی که یک پویانمایی سینمایی در داخل و خارج از کشور به نمایش درمی آید و افتخار بالایی کسب می‌کند، نشان دهنده این است که این بنیاد به افزایش این ظرفیت‌ها کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد