Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:19:14 GMT

سیارک گرانقیمت، توده سنگ و خاک از آب درآمد!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۳۹۹۹

سیارک گرانقیمت، توده سنگ و خاک از آب درآمد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ناسا تصمیم دارد سال ۲۰۲۲ مأموریتی به سیارک ۱۶Psyche انجام می‌دهد تا مشخص شود آیا این جسم آسمانی واقعاً فلزاتی به ارزش ۱۰ هزار کوادریلیون دلار در خود دارد و می‌تواند تمام ساکنان زمین را میلیاردر کند یا خیر.

تخمین‌های پیشین حاکی از آن بود که ترکیبات سیارک حداقل از ۹۵ درصد فلز تشکیل شده و احتمالاً مملو از آهن، نیکل و طلا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون تحقیق جدید نشان می‌دهد میزان فلزات سیارک مذکور کمتر از از تخمین‌های قبلی است. تحقیق مذکور در ژورنال «پلانتری ساینس» منتشر شده و نشان می‌داد ۱۶Psyche از ۸۲.۵ درصد فلز، ۷ درصد پروکسن با آهن اندک و ۱۰.۵ درصد کندریت کربنی تشکیل شده است. همچنین ۳۵ درصد از فضای داخل سیارک تو خالی تخمین زده شده است. بنابراین می توان پیش بینی کرد سیارک ۱۶Psyche توده‌ای از سنگ و خاک است.

دیوید کانتیلو یکی از دانشجویان دانشگاهUArizona و محقق ارشد پژوهش در این باره می‌نویسد: کاهش محتوای فلزی و تراکم سیارک جالب است.

به گفته کانتیلو به نظر می‌رسد داخل سیارک بیشتر از سنگ و خاک تشکیل شده باشد و فلز آن کمتر از تخمین‌های پیشین کارشناسان باشد.

اگر در ۱۶Psyche فلزات کمتر و سنگ و خاک بیشتری وجود داشته باشد، احتمالاً این سیارک نیز مشابه نمونه‌های مشابه دیگر در منظومه شمسی است.

با این وجود ناسا معتقد است سیارک مذکور فرصت پژوهشی خارق العاده ای برای محققان فراهم می‌کند.

کد خبر 5238952 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی اکتشافات فضایی سیارک شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری گوگل تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت مخابرات ایران اینترنت نوآوری واکسن کرونا فناوری فضایی ایرانسل نمایشگاه الکامپ شرکت های دانش بنیان سنگ و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با بیان اینکه تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، گفت: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر فردی دارای دو واحد مسکونی بود و قصد فروش یک واحد آن را داشت گفته می‌شد که مشمول سوداگری می‌شد؛ سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار شده و پیش‌بینی کند که سه ماه بعد به عنوان مثال قیمت طلا، ارز و خودرو افزایش یافته و حجم زیادی را خرید کرده و سه ماه بعد سود آن را دریافت کند و این قانون از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.   وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: مطمئن باشید این قانون یکی از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم در مبارزه با افرادی است که هر روز بازار را متحول می‌کنند و سود‌های هنگفتی را به دست آورده و مالیات نمی‌دهند و از این شرایط سخت و تورمی سوء استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • قتل زن معمار با ۳۰ضربه چاقو + جزئیات هولناک
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت