Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:20:11 GMT

رقابت «تنها نخواهم ماند» با اروپایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۳۹۶

رقابت «تنها نخواهم ماند» با اروپایی‌ها

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیست‌و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستندو مردم‌شناسی «پارنو» میزبان یک فیلم مستند کوتاه ایرانی است. این جشنواره فیلم‌هایی مربوط به فعالیت‌های انسانی در زمینه جامعه، تاریخ و بوم‌شناسی را در بخش مسابقه به نمایش می‌گذارد.

در این دوره تنها نخواهم ماند ساخته یاسر طالبی به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم به زندگی یک زوج کهنسال می‌پردازد که بعد از پنج سال صدای قلب فرزندشان را می‌شنوند. «تنها نخواهم ماند» در بخش بهترین فیلم کوتاه مستند با فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، سوییس، فرانسه و انگلستان رقابت می‌کند.
 
در مستند کوتاه تنها نخواهم ماند فریبا عرب، یاسر طالبی و الهه نوبخت تهیه‌کنندگان، علی رمضانی‌پاجی به عنوان محقق و مدیر تولید، فرحبخش فرهیدنیا و محمودرضا مافی فیلمبردار، فرزانه فتحی دستیار کارگردان، حسن جعفری صدابردار، رامین ابوالصدق صداگذار، اکبر رستگار آهنگساز و لیلا سلمانی به عنوان مشاور رسانه همکاری داشته‌اند.

بیست‌و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و مردم‌شناسی «پارنو» ۱۲ تا ۲۵ جولای در استونی برگزار می‌شود. 

این مستند محصول شرکت سینماییchosen) image) به مدیریت فریبا عرب است.

تنها نخواهم ماند در ماه جون هم‌زمان در فستیوال‌های معتبر تسالونیکی یونان (بیست و سومین دوره) و شورت شورتز ژاپن نیز نمایش خواهد داشت.

برچسب‌ها سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه مستند سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده در بخش رقابتی فیلم‌های بلند و پویانمایی‌های کوتاه «ده سالگی» ساخته فاطمه جعفری و «جایگزین» اثر عبدالله علیمراد در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه انیمیشن پذیرفته شده‌ است.

این جشنواره یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان در هند است که در هر دوره میزبان بیش از ده‌ها هزار کودک از مراکز و مهدکودک‌های مختلف ایالت اوتار پرادش هندوستان است.

هدف از برگزاری این جشنواره در این سطح از حضور بچه‌ها فراهم‌آوردن بستری مشترک برای تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های کودک است تا دیدگاه‌های خود را برای رشد و بالابردن مناسب ظرفیت‌های کودکان از طریق تماشای فیلم‌های آموزشی معنادار بیان کنند و نیز برای ترویج و اشاعه دوستی و همکاری بین مردم جهان گام بردارند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ای کودکان لکنو هند از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴) در شهر لاکنو کشور هند در حال برگزاری است.

کد خبر 6083621

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود
  • «افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • شگفتی کامل شد؛ ژیرونا برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی بازی خواهد کرد
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت های اروپایی فصل آینده
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند