Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو نشست قرآنی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

نشست اول روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه با موضوع «ارائه مفاهیم دینی و قرآنی برپایه رشد درک دینی کودکان و نوجوانان»برگزار می‌شود.

این نشست ساعت ۱۴ تا ۱۶برگزار می‌شود و در آن ناصر باهنر (دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) درباره ارائه مفاهیم دینی و قرآنی برپایه رشد درک دینی کودکان و نوجوانان سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیری این نشست را مریم قاسم‌احمد (استادیار جهاددانشگاهی و معاون برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت) برعهده دارد.

در نشست دیگری که روز سه شنبه اول تیر ماه با عنوان «الزامات و بایسته‌ها در ترجمه قرآن ویژه کودکان و نوجوانان براساس روانشناسی رشد» برگزار می شود حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حیدری ابهری (نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان) و سید علی‌محمد رفیعی (نویسنده، پژوهشگر و منتقد حوزه‌های دین، ادبیات و هنر) سخنرانی می کنند.

این نشست ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت برخط برگزار می‌شود.

هر دو برنامه از طریق نشانی ذیل قابل مشاهده است:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research

کد خبر 5239174

منبع: مهر

کلیدواژه: ترجمه قرآن کودکان پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انتخابات 1400 تازه های نشر انتشارات سمت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی کتاب نقد کتاب رونمایی کتاب مشارکت مردم در انتخابات معرفی نشریات شب شعر سید عباس صالحی علی شیخ الاسلامی علیرضا زاکانی کودکان و نوجوانان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»