Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:57:27 GMT

وخیم ترین بحران خشکسالی در برزیل

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۶۸۳

وخیم ترین بحران خشکسالی در برزیل

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: کمبود آب و خطر قطع برق صنعت کشاورزی در برزیل را که ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را تشکیل می دهد، تهدید می کند.

وخیم ترین بحران خشکسالی تقریبا در یک قرن گذشته، میلیون ها برزیلی را با کمبود آب و قطع برق مواجه کرده و تلاش های این کشور را برای بهبود اوضاع ناشی از تاخیر مخرب همه گیری ویروس کرونا پیچیده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز کشاورزی در سائوپائولو و ماتو گراسو بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده اند به ویژه به دنبال کاهش بارش ها در ماه های نوامبر و مارس که در ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

سطح آب در ذخایر آبی که آب حدود ۷.۵ میلیون نفر را در شهر سائوپائولو تامین می کند به زیر یک دهم ظرفیت آن در سال جاری کاهش یافته است. وزیر معادن و انرژی برزیل این را وخیم ترین خشکسالی در ۹۱ سال گذشته توصیف کرده است.

یک استاد اکولوژی در دانشگاه برزیلیا گفت خشکسالی تاثیرات مخربی بر صنایع مهم کشاورزی داشته است که ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند. فقدان آب در رودخانه ها و مخازن به این معنا است که کشاورزان نمی توانند اراضی کشاورزی خود را ابیاری کنند و این مساله به کاهش تولید کشاورزی منجر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که خشکسالی «به تورم و افزایش قیمت کالاها دامن خواهد زد.»

یک فعال اقلیمی گفته است  خشکسالی در برزیل  به طور مستقیم با جنگل زدایی در آمازون مرتبط است که سال گذشته به بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته رسید. سیستم بازیافت آب جنگل ها نقش مهمی را در توزیع باران درسراسر آمریکای جنوبی دارد.

دولت برزیل درباره قطعی برق هشدار داده است که این امر نگرانی هایی را درباره سهمینه بندی مصرف برق به بار آورده است.

خشکسالی در برزیل در حالی بروز کرده که این کشور با تاثیرات اقتصادی و اجتماعی همه گیری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کند. تقریبا یک میلیون برزیلی بر اثر این بیماری جان باخته اند که بعد از آمریکا دومین کشوری است که اوضاع کرونایی در آن وخیم است. شمار مرگ ومیر کرونایی در برزیل همچنان بالای دو هزار نفر در روز است.

این کشور از برنامه واکسیناسیون عقب است و تنها یک چهارم از جمعیت  این کشور اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند.

با توجه به افزایش بیش از ۸ درصدی قیمت مصرف کننده در ماه مه، تورم در کنار بیکاری اقشار ضعیف این کشور را تحت فشار قرار داده است.

بر اساسا گزارش شبکه تحقیقات برزیل در زمینه غذا و کشاورزی و امنیت غذایی، کمتر از نیمی از جمعیت برزیل همواره به غذای کافی دسترسی دارند. ۱۹ میلیون یا ۹ درصد جمعیت با گرسنگی مواجه هستند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا خشکسالی برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا خشکسالی برزیل تغییرات آب و هوا خشکسالی برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران

وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل در سیستان و بلوچستان شرکت کرد.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • وضع بهداشتی وخیم در اردوگاه جبالیا
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است