Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی گفت: امیدواریم بحث تخصیص ارز که مهم‌ترین مورد در خصوص تأمین روغن نباتی در کشور است توسط بانک مرکزی ادامه یابد.

امیرهوشنگ بیرشک در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار روغن خوراکی و تنش‌های ایجاد شده در این بازار گفت: بازار روغن نباتی متعادل و خوب است و شاهد آرامش نسبی در بازار روغن نباتی هستیم؛ مشکلات حل‌شده و امیدواریم که این آرامش ادامه‌ یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن صنفی روغن نباتی گفت: مشکلاتی در ۶ ماه دوم سال گذشته رخ داد که با تمهیدات اندیشیده شده و  همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان همگی دست‌به‌دست هم دادند و بازار آرامی را در بازه کنونی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر بازار آرام بوده است گفت: فعلا مشکلی وجود ندارد و قیمت روغن نباتی قیمت‌ مصوب سازمان حمایت است یعنی متعادل شده است.

بیرشک گفت: بیانیه ای مبنی بر تحمیل کالا‌های دیگر در حین خرید روغن نباتی ازسوی انجمن تولیدکنندگان  اعلام شد که این موضوع صددرصد خلاف است و هر موردی را که دوستان مشاهده کردند حتماً به سازمان حمایت اعلام کنند و نامه هم به نهاد‌های نظارتی مثل سازمان حمایت ارسال شده است که حتماً با فروش اجباری برخورد شود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با اشاره به ادامه روند تخصیص ارز گفت: از اوایل سال ۱۴۰۰ ارز به روغن خام تخصیص داده‌شده است و مورد خاصی در بازار گزارش نشده است؛ امیدواریم بحث تخصیص ارز که مهم‌ترین مورد در خصوص تأمین روغن نباتی در کشور است توسط بانک مرکزی ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: تغییرات متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در آذر ماه؛ افزایش ۱۷ درصدی قیمت روغن نباتی جامد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی روغن نباتی تخصیص ارز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی روغن نباتی تخصیص ارز بازار روغن روغن نباتی تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در اولین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گفت: روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته مطلوب بوده، اما موقعیت جغرافیایی استان و عبور خودرو‌های قاچاق بر کار را برای پلیس امنیت اقتصادی استان در برخورد با متخلفان سخت کرده است.
مخلص الائمه افزود: مبارزه با قاچاق کالا، توجه مسئولان به موضوع عرضه کالای خارجی و قاچاق از سوی بعضی فروشندگان در فضای مجازی، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی مؤثر در شناسایی شبکه‌های سازمان یافته قاچاق در استان و تعیین تکلیف به موقع پرونده‌های تعزیراتی باید در دستور کار قرار گیرد.
او از اقدامات مؤثر تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی در تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق و واگذاری بعضی کالا‌ها به مردم تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد این روند خوب امسال هم ادامه یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم درحاشیه این جلسه گفت: ورود کالای قاچاق به کشور صدمات جبران ناپذیر اقتصادی را بر بدنه تولید و اقتصاد کشور وارد می‌کند.
نظری افزود: قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد خودرو‌های قاچاق بر، وظایف دستگاه‌های فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز را دو چندان کرده و می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای، نظارت دقیق توفیقات سال گذشته در زمینه برخورد با قاچاق کالا و ارز را امسال نیز رقم زد.

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان