Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@14:51:45 GMT

احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۸۴۳

سفیر انگلیس در تهران در اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای دهندگان ایرانی در این کشور به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رأی‌دهندگان ایران در کشور متبوعش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهر‌های این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رای دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دمکراسی همراه بود، راب مک ایر سفیر بریتانیا امروز از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزه‌های رای گیری و رای دهندگان ناموفق عمل کرده اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دمکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان ها.

خطیب‌زاده بیان کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت آمیز و نفاق افکنانه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبر سازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد شد و تاکید گردید این اقدامات خلاف دمکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.

سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.

برچسب ها: انتخابات ، انتخابات ریاست جمهوری ، سفیر انگلستان ، وزارت امور خارجه ، سخنگوی وزارت خارجه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات انتخابات ریاست جمهوری سفیر انگلستان وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت خارجه وزارت امور خارجه سفیر انگلستان رای دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی جان باختن یک شهروند بلژیک به همراه فرزند ۷ ساله‌اش در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» در جنوب غزه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش الجزیره، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بمباران مناطق و جمعیت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. من سفیر اسرائیل را احضار می‌کنم تا این اقدام غیرقابل قبول را محکوم کرده و توضیح بخواهم».

ساعاتی پیش، «کارولین گنز» وزیر توسعه بلژیک اعلام کرد یک امدادگر بلژیکی که برای پروژه کمک به غزه فعالیت می‌کرد و «عبدالله نبهان» نام داشت، به همراه «جمال» پسر ۷ ساله‌اش شب گذشته در پی بمباران ارتش اشغالگر در شرق رفح جان خود را از دست دادند. نبهان که ملیت اصلی‌اش هنوز مشخص نیست، برای آژانسی کار می‌کرد که به کسب و کار‌های کوچک کمک می‌کنند.

گفته می‌شود این حمله به ساختمانی صورت گرفته که ۲۵ نفر در آن سکونت داشتند و تا کنون دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد