Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

به گزارش برنا؛مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۴ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹۰۶ هزار و ۵۴۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۵ دُز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیروز تا امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۶ هزار و ۹۷۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۷۳۶ هزار و ۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۳۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۴۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی وزارت بهداشت کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور

به گزارش قدس آنلاین، نتایج طرح آمارگیری از دامداری های کشور در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است.

در حالی که تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است.

همچنین طرح آمارگیری از دامداری های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زائیده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است.

این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر شده است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون راس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون راس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون راس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار راس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است).

بیشترین تعداد «گوسفند و بره» در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیشترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲