Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت چین در جنوب غرب این کشور نیز سیاست‌های خود در راستای کنترل ماینینگ رمزارزها را اجرایی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرکوب ماینینگ رمز ارزها در چین به استان سیچوان در جنوب غرب این کشور کشیده شده، منطقه‌ای که مقامات دستور توقف پروژه های ماینینگ کریپتوکارنسی را صادر کرده‌اند و با توجه به اینکه سیچوان یکی از مراکز مهم ماینینگ به شمار می رود این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اینکه  نیمی از تولید بیت کوین در سطح جهان در چین انجام می شود ماینینگ رمز ارزها در این کشور یک کسب و کار بزرگ به شمار می رود. اما شورای دولتی، بزرکترین کابینه چین در ماه گذشته میلادی دستور توقف ماینینگ بیتکوین را با هدف آغاز اقداماتی در راستای کنترل ریسکهای مالی صادر کردند.

مناطق شناخته شده دیگر ماینینگ مانند مغولستان داخلی  به استفاده ماینینگ کریپتوکارنسی از برق تولیدی از منابع آلوده کننده مانند زغال سنگ اشاره کرده‌اند.

از سوی دیگر دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز "یوان دیجیتال" را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.

هفته گذشته نیز مقامات استان گینگایی در شمال غرب چین و در همسایگی ژینجیانگ، دستور توقف پروژه‌های استخراج ارز مجازی را صادر کرد. دولت‌های محلی در چین درخواست پکن برای تحت فشار گذاشتن این صنعت را عملی می‌کنند.

لی تانگ، مدیرعامل بخش خدمات مالی موسسه خدمات ارز مجازی بیبل فاینانس مستقر در هنگ کنگ می‌گوید:«ما در یک نقطه عطف برای صنعت استخراج ارز مجازی در آسیا ایستاده‌ایم. بسیاری از استخراج‌کنندگان به طور جدی طرح‌های عملیاتی خود برای آینده را مورد بازبینی قرار داده‌اند چون فضای فعلی نظارتی در کشور برای رشد این کسب و کار مناسب نیست».

بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه طی مراسمی از برنامه آزمایش ارز رنمینبی renminbi (RMB) خود در شهر پکن رونمایی کرد.

اعضای کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه و سپس به آنها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند، کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای خود با ارز دیجیتال را در یک شهربازی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین بیت کوین ۶۲ ۲۳ درصد ۱۱ ۵۳ درصد ۸ ۳۹ درصد ۳ ۴۹ درصد اخبار چین بیت کوین دستور توقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی

امسال با همکاری آموزش و پرورش ۱۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه سنندج آموزش مهارت‌های دیجیتال خواهند دید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از مجتمع نوآوری نور در محوطه دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: با توجه به برنامه ملی که در وزارت ارتباطات به تصویب رسیده، امسال با همکاری آموزش و پرورش 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در حوزه مهارت‌های دیجیتال در سطح کشور آموزش داده خواهند شد. در استان کردستان نیز با توجه به فضا و پتانسیل خوبی که وجود دارد 10 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه آموزش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک برای معلمان دوره ابتدایی برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جلساتی که خواهیم داشت تیم‌های آموزشی را مشخص و به آموزش و پرورش استان جهت آغاز کار معرفی خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هدف از اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت اقتصاد و مها‌رت‌های دیجیتال و ظرفیت بالای کشور، درصدد ترویج و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این حوزه هستیم، بنابراین این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان کردستان پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، 32 شرکت دانش‌بنیان مجتمع نوآوری نور دانشگاه پیام نور در حال فعالیت است که امروز 3 شرکت مورد بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، که در این بازدید نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • مصدومیت ۳ دانش آموز آملی براثر تصادف
  • ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد