Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- قیمت دلار که در هفته گذشته با سقف‌شکنی تا ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان پیش رفته بود، ساعت ۱۱صبح امروز و همزمان با اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری روند نزولی به‌خود گرفت و با سرعت پایین آمد. به‌شکلی که تا ظهر شنبه ۲۹ خرداد روی به ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان آرام گرفت. این یعنی در عرض تنها چند ساعت دلار ۵۵۰ تومان کاهش قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، یورو، پوند، درهم و لیر نیز به‌عنوان ارز‌های پرمشتری در بازار آزاد ایران کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. بیشترین میزان افت به پوند اختصاص دارد. قیمت این ارز در پایان هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۳۰ تومان بود، اما امروز و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ چیزی در حدود ۸۰۰ تومان ارزان شد و فعلا به ۳۳ هزار و ۱۰ تومان رسیده است. یورو نیز با افت ۶۵۵ تومانی از ۲۹ هزار و ۱۰ تومان به ۲۸ هزار و ۳۵۵ تومان رسیده است.


درهم و لیر نیز امروز پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری که از قطعی شدن پیروزی سیدابراهیم رئیسی حکایت دارد، کاهش قیمت را تجربه کردند. درهم امارات در پایان هفته گذشته شش هزار و ۶۵۵ تومان قیمت داشت، اما فعلا ۱۶۰ تومان عقب نشسته و با قیمت شش هزار و ۴۹۵ تومان فروخته می‌شود. ارزش لیر ترکیه در بازار آزاد ارز نیز ۸۰ تومان افت کرده و از دو هزار و ۸۰۰ تومان به دو هزار و ۷۳۰ تومان رسیده است.

قیمت طلا هم کاهش یافت

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری روی قیمت طلا و سکه هم اثرگذار بوده است. به‌شکلی که هر گرم طلا ۱۸عیار تا ظهر امروز ۲۹ خرداد با کاهش ۳۰هزار تومانی، از یک میلیون و ۶۶ هزار تومان به یک میلیون و ۳۳هزار تومان رسید. به گزارش فرارو، کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت طلا هر دو با هم کمک کردند تا ارزش سکه هم پایین بیاید. هفته گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد، اما حالا (حداقل تا ظهر) شاهد کاهش ۳۵۰ هزار تومانی هر قطعه سکه در عرض چند ساعت هستیم و طلا‌فروش‌ها سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی و رسکه ربع بهار آزادی هم به‌ترتیب به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه حدود ۱۳۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و ربع سکه ۷۰ هزار تومان ارزان شده است.

روند کاهش قیمت در بازار آزاد ارز، طلا و سکه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری که از پیروزی قطعی سیدابراهیم رئیسی حکایت دارد، برای فعالان بازار عجیب محسوب می‌شود، چون حداقل تا پایان شب گذشته در معاملات پشت‌خطی که معمولا به‌صورت عمده بین دلالان بازار ارز انجام می‌شود، نشانه‌ای از کاهش قیمت وجود نداشت. به گزارش فرارو، درحالی که مردم روز جمعه ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رای حضور داشتند، دلال‌ها تقریبا تا ساعت ۲۳ و ۵۴ دقیقه شب به کار خود سرگرم بودند. بررسی معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد این گروه جمعه صبح کار خود را با عدد ۲۴ هزار و ۴۲۰ تومان آغاز کرده اند و در پایان روز کف و سقف قیمت بین آن‌ها به‌ترتیب ۲۴ هزار و ۲۸۰ تومان و ۲۴ هزار و ۴۳۰ تومان و آخرین قیمت مطرح شده ۲۴ هزار و ۳۱۰ تومان بوده است.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی نشان‌دهنده وضعیت احتمالی بازار آزاد در روز بعد است. به‌همین خاطر در شرایط عادی امروز شنبه ۲۹ خرداد ماه دلار با رقم ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد و تا ساعت ۱۱ روند عادی خود را در پیش گرفت، اما وقتی جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزارت کشور یک ساعت قبل از ظهر شنبه ۲۹ خرداد مقابل خبرنگاران قرار گرفت و نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد، ورق بازار طلا و ارز برگشت. حالا (حداقل تا ساعت ۱۴) دلار ۵۵۰ تومان ارزان شده، یورو و پوند به ترتیب ۶۵۰ تومان و ۸۱۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند. در بازار طلا هم شاهد افت ۳۷ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار هستیم. سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته عقب‌نشینی کرده است.

واکنش قیمت ارز، طلا و سکه به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری   قیمت هفته گذشته قیمت امروز میران کاهش قیمت دلار ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان  ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان ۵۵۰ تومان  یورو ۲۹ هزار و ۱۰ تومان ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان ۶۵۵ تومان پوند ۳۳ هزار و ۸۳۰ تومان ۳۳ هزار و ۱۰ تومان ۸۱۰ تومان درهم شش هزار و ۶۵۵ تومان شش هزار و ۴۹۵ تومان ۱۶۰ تومان لیر دو هزار و ۸۰۰ تومان دو هزار و ۷۳۰ تومان ۷۰ تومان سکه تمام جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۳۵۰ هزار تومان نیم‌سکه پنج میلیون و ۸۳۰ هزار تومان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۱۳۰ هزار تومان ربع‌سکه سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ۷۰ هزار تومان گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۶ هزار تومان یک میلیون و ۲۹ هزار تومان ۳۷ هزار تومان

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت سکه قیمت طلا نتایج انتخابات ریاست جمهوری کاهش قیمت را تجربه تومان رسیده هزار و ۱۰ تومان اعلام نتایج نتایج اولیه یک میلیون ۱۰ میلیون هفته گذشته بازار آزاد بهار آزادی هزار تومان ۶۵۵ تومان قیمت دلار دو هزار ۳۳ هزار شش هزار ۲۴ هزار ۲۹ خرداد سکه تمام کار خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟

به گزارش خبرآنلاین؛بر اساس پیش بینی محمد کشتی آرای فعال بازار طلا، احتمال دارد قیمت طلا و سکه پس از پایان تعطیلات کاهش داشته باشد این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است این افزایش قیمت ها در بازار غیر رسمی صور گرفته و با بازگشایی بازار ممکن است قیمت طلا به تعادل برسد.

اقتصادآنلاین در خبری نوشت:قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل اصلی انس جهانی و نرخ ارز اثر می‌پذیرد. هر مثقال طلای آب شده بر اساس قیمت یک انس طلا ضرب در قیمت روز یک دلار تقسیم بر عدد ۹.۵۷۴۲ به دست می‌آید. بنابراین این دو عامل یعنی انس و دلار اصلی‌ترین شاخص‌های تغییر قیمت‌ها در بازار طلا است. البته این رقم برای قیمت طلای ۱۷ عیار است.

عامل سومی نیز در بازار طلا وجود دارد که می‌تواند در قیمت‌ها اثرگذار باشد و آن تقاضا است؛ هر زمان که تقاضا از عرضه بیشتر باشد احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد همچنان که در بازار سکه مشاهده می‌شود هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بیش از ۵ میلیون تومان حباب دارد یعنی قیمت واقعی طلای سکه از قیمت فروش آن کمتر است به این دلیل که عرضه نتوانسته تقاضا را پوشش دهد؛ اما در اینجا قیمت طلا ثابت است یعنی اگر بخواهید طلای آب شده خریداری کنید با همان فرمول بالا محاسبه خواهد شد.

از طرف دیگر قیمت تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد؛ در هفته‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای ۳۴ میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بررسی روند این ۲ عامل نقش اساسی خواهد داشت.

زمانی که بازار طلا روند با ثباتی را طی می‌کند بهترین زمان خرید طلا و سکه است، در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در یک گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه زمانی که قیمت‌ها در طول یک ماه ثبات دارند مردم می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

اما باید توجه داشت ورود به بازار طلا برای خرید در زمان‌هایی که قیمت‌ها التهاب دارد کار درستی نیست؛ اگر به روند یک ماه اخیر بازار هم نگاه کنیم روز ۱۴ بهمن ماه قیمت هر گرم طلا تا مرز ۳ میلیون تومان نیز رسید اما امروز طلا ۱۳۰ هزار تومان در هر گرم ارزان‌تر از آن زمان است.

برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و… خرید سکه، خرید طلای آب شده یا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا.

برای خرید زیورآلات طلا بهتر است به واحدهای صنفی مجوز دار مراجعه کنید و از خرید طلا به صورت اینترنتی یا اشخاص پرهیز کنید.

نکته مهم در خرید طلا توجه به نو بودن یا دست دوم بودن آن است. طلای دست دوم به دلیل استفاده مکرر ممکن است دارای خش‌های باشد به ویژه مصنوعاتی مانند گردنبند یا دست بند خط و خش هایی در قفل دارند.

قیمت محصولات طلا بر اساس ۵ آیتم محاسبه می‌شود؛ وزن طلا، اجرت ساخت، درصد سود و قیمت گرم طلا همچنین مالیات. برای خرید طلا باید بدانید که سود فروشنده ۷ درصد است اجرت ساخت طلا نیز بر اساس محصولی که خریداری می‌کنید متفاوت است در بازار طلا می‌تواند زیورآلاتی پیدا کنید که اجرت ساخت آنها ۱۵۰ هزار تومان باشد.

در خرید طلا توجه داشته باشید که می‌توانید برای اجرت و سود فروشنده چانه زنی کنید و با هم به توافق برسید.

نکته مهم در خرید طلا مالیات آن است؛ مالیات طلا تنها ۹ درصد است که فقط از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود بنابرین اصل طلا مشمول مالیات نمی‌شود.

آیا سرمایه گذاری در طلا امن است؟

خرید طلا همواره یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌های بازار بوده است؛ هر چند در یک سال اخیر نوسان بازار طلا خریداران را کمی نگران کرده است؛ اما طلا باتوجه به اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن قابلیت نقدشوندگی دارد می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی باشد

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889169

دیگر خبرها

  • تحولات مصر؛ از انتخابات ریاست جمهوری تا بحران اقتصادی
  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!