Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:50:23 GMT

وزیر دفاع و فرمانده ارتش افغانستان برکنار شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۵۳۴۰

وزیر دفاع و فرمانده ارتش افغانستان برکنار شدند

به گزارش ایرنا، تلویزیون ملی افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که "بسم الله محمدی" به جای "اسدالله خالد" سرپرست وزارت دفاع و "ژنرال ولی محمد احمدزی" نیز بعنوان فرمانده ارتش افغانستان تعیین شده و قرار است آنها تا پایان امروز وظایف خود در این پست های جدید آغاز کنند.

این منبع نوشت که در یک جابجایی جدید، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان وزیر توسعه روستایی را برکنار کرد و سرپرست وزارت کشور را بعنوان سرپرست وزارت توسعه روستایی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، وزیر دفاع و فرمانده ارتش افغانستان در شرایطی برکنار می شوند که پیش از این نمایندگان مجلس انتقاد کرده بودند که وزیر دفاع در خارج از کشور با واتساپ جنگ این کشور را رهبری می کند.

اگرچه دلیل برکناری فرمانده ارتش توسط دولت هنوز مشخص نیست اما امروز شنبه دو شهرستان در شمال و یک شهرستان در جنوب افغانستان به دست گروه طالبان سقوط کرده است و درگیری های شدیدی در برخی دیگر از شهرستان های این کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها جنگ افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ افغانستان طالبان جنگ افغانستان طالبان فرمانده ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم، بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند، در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید، گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود. هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا مأموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا می‌کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌ها زیادی است که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر 6080729 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد
  • ارتش با اقتدار و صلابت از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کند
  • امروز ژوزه مورایس از سپاهان برکنار می‌شود؟
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر