Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:01:45 GMT

جذب ۳۰۰۰ همیار طبیعت در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۵۳۴۷

جذب ۳۰۰۰ همیار طبیعت در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی محمد میرزائیان، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اصلی حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده اگر چه تا کنون طرح‌های بیشماری را به مرحله اجرا گذاشته است؛ اما به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی به تنهایی قادر به انجام چنین رسالت بزرگی نیست و حفاظت از این عرصه‌ها را بدون مشارکت مردم امری محال و غیر ممکن می‌داند؛ لذا با هدف استفاده از نیرو‌های مردمی در حفظ، احیا و توسعه منابع‌طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع‌طبیعی کشور، در طرح همیاران طبیعت سازماندهی می‌شوند تا به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش یافته و به عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت به طور افتخاری همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همیاران طبیعـت از اقشار مختلف شامل اعضـای شـورای اسلامی روستا، دهیاران، بسیجیان محلی، معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان، مجریان و بهره‌برداران، فارغ‌التحصیلان و تمامی دوستداران طبیعت و منابع‌طبیعی تشکیل شده‌اند.

میرزائیان با اشاره به اینکه بیش از ٨٠ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیابان در برگرفته است و از سوی دیگر بهره برداران زیادی به طور مستقیم، از این منابع خدادادی بهره برداری می‌کنند، هدف از این طرح را مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم به عنوان همیار طبیعت در امر حفاظت، احیا و ترویج فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد.

او از علاقه‌مندان به منابع طبیعی خواست با مراجعه به آدرس https://hamyartabiat.frw.ir نسبت به ثبت نام و اخذ کارت همیار طبیعت به صورت رایگان اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی کرمان تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اقدام به جذب همیاران طبیعت به تعداد ۳ هزار همیار کرده است و کارت‌های همیار این اعضا تهیه و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

او افزود: همچنین نسبت به تهیه لباس (جلیقه همیار طبیعت) برای ملبس کردن همیاران طبیعت محافظ در سطح استان اقدام شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی حیات وحش منابع طبیعی همیار طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه