Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:21:16 GMT

کرونا تاکنون ۱۲۸ هزار شیرازی را مبتلا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۵۴۳۹

کرونا تاکنون ۱۲۸ هزار شیرازی را مبتلا کرده است

ایسنا/فارس معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار نفر از شهروندان ساکن شهرستان شیراز به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۲۹ خرداد در جمع خبرنگاران، آخرین آمار وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس تا صبح امروز را اعلام و اضافه کرد: از بین کل ۲۸۷ هزار و ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونای شناسایی شده در استان فارس ۱۲۸ هزار و ۱۹۹ مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی گفت: بعد از شیراز، شهرستان‌های کازرون با ۹۰۹۹ و مرودشت با ۷۲۴۴ بیشترین تعداد مبتلایان را ثبت کرده‌اند؛ البته آمار شهرستان‌های جهرم، لارستان و فسا نیز از سوی دانشگاه یا دانشکده‌های علوم پزشکی همان شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: ممسنی ۵۶۹۰ مورد؛ داراب ۵۲۵۲ مورد؛ فیروزآباد ۴۵۵۸ مورد؛ آباده ۳۷۶۵ مورد؛ کوه چنار ۳۷۴۶ مورد؛ لامرد ۳۴۶۵ مورد؛ استهبان ۳۳۵۷ مورد؛ کوار ۳۲۷۱ مورد؛ اقلید ۳۱۰۰ مورد؛ سپیدان ۲۹۴۱ مورد؛ نی ریز ۲۷۶۷ مورد؛ قیر و کارزین ۲۵۵۰ مورد؛ فراشبند ۲۴۵۹ مورد؛ زرین دشت ۲۳۹۳ مورد؛ رستم ۲۲۸۲ مورد؛ ارسنجان ۲۱۱۸ مورد؛ زرقان ۲۰۲۶ مورد؛ خرم بید ۱۹۰۰ مورد؛ خرامه ۱۷۸۸ مورد؛ پاسارگاد ۱۷۵۴ مورد؛ مُهر ۱۶۰۲ مورد؛ سروستان و بوانات هر کدام با ۱۱۳۴ مورد؛ بختگان ۱۰۸۶ مورد؛ بیضاء ۱۰۳۲ مورد و سرچهان ۶۲۷ مورد از بیماران مبتلا به کرونا طی ۱۶ ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

همتی با بیان اینکه ۲۶۲ هزار و ۳۲۲ نفر از اکل مبتلایات به کرونا، از بتدا تاکنون در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا در فارس جان خود را از دست دادند و جمع فوت شدگان این بیماری به ۴۷۳۸ مورد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۴۵ هزار و ۲۷۹ مورد تست تشخیصی مولکولی تهیه و منجر به شناسایی ۲۷۰ هزار و ۵۰۱ بیمار مثبت قطعی و ۱۰۹ هزار و ۴۵۵ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۶ هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شده است.

همتی، ضمن تبریک مشارکت گسترده مردم در انتخابات، از اقدامات ناظران بهداشتی مستقر در حوزه های انتخاباتی استان فارس که نقشی تاثیرگذار در بهتر برگزار شدن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا، داشتند قدردانی کرد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان بدانند که استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از ترددهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی و همچنین پرهیز از ساده انگاری و عادی پنداری، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کروناویروس کووید 19 معاون بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در دومین همایش بیماری سلیاک در این شهرستان از خانواده‌های دارای فرزند سلیاکی خواست برای دریافت کارت شناسایی و بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

این همایش امروز و همرمان با چهارمین روز از هفته سلامت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

بیماری سلیاک مشکل خود ایمنی است که به پوشش روده کوچک آسیب می‌رساند. گلوتن که پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار است نشانه‌های این بیماری را تحریک می‌کند.

در حال حاضر درمان قطعی برای بیماری سلیاک وجود ندارد به همین دلیل افراد مبتلا به این بیماری باید از رژیم غذایی پیروی کنند که گلوتن در آن کاملاً محدودشده باشد.

شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز