Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که برخورد اتیوپی درباره سد النهضه نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه دولتی اخبار نیل مصر گفت: برخورد اتیوپی در قبال بحران سد النهضه باعث نگرانی ما می‌شود. ما اهمیت منحصربفرد نیل برای مصر را نه فقط از ناحیه فرهنگی بلکه از بعد منابع آبی و اقتصاد درک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من معتقدم که مصری‌ها به اندازه زیادی خویشتن داری خود را حفظ کرده و برای رسیدن به حل دیپلماتیک و سیاسی یک مشکل واقعی تلاش می‌کنند. ما به تلاش برای یافتن راه حلی که برای تمام طرف‌ها مناسب باشد ادامه می‌دهیم.

در این راستا سیلیشی بیکیلی، وزیر آب و انرژی اتیوپی خواهان فعالیت جمعی برای مبارزه با فشارهای غیرضروری علیه کشورش شد.

وی گفت: هزاران دانشمند از بیش از ۵۰ دانشگاه محلی و خارجی به سخنرانی من درباره چالش‌های توسعه اتیوپی و سد النهضه و روند مذاکرات سه جانبه در راستای همایش با همکاری وزارت آموزش و خارجه گوش دادند. ما به تقویت این همایش‌ها ادامه می‌دهیم چراکه زمینه‌ای را برای تبادل دیدگاه‌ها درباره چگونگی مقابله جمعی با فشارهای ژئوسیاسی غیرضروری علیه اتیوپی فراهم می‌کند.

مک‌کنزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره یمن گفت: پادشاه عربستان برای حل دیپلماتیک بحران یمن تلاش می‌کند. آن‌ها آماده مذاکره هستند و این را در طول ماه میلادی گذشته به روشنی توضیح داده‌اند.

وی در اظهاراتی جانبدارانه مدعی شد: "حوثی‌ها (انصارالله) نمی‌خواهند با نیت خوب بر سر میز مذاکره بنشینند چراکه فکر می‌کنند می‌توانند پیروزی نظامی را محقق کنند. حوثی‌ها هر روز عربستان را مورد هدف قرار می‌دهند و دیر یا زود حادثه بدی به خاطر این مساله رخ خواهد داد. اما من معتقدم که پادشاه عربستان اقدام خوبی برای حمایت از کشورش در برابر این حملات اتخاذ می‌کند. ما نیز به عربستان به ویژه در زمینه دفاع هوایی کمک می‌کنیم. ایران از حوثی‌ها دفاع می‌کند و ادامه جنگ به نفعش است و به ارسال موشک‌ها به یمن ادامه می‌دهد".

وی گفت: آمریکا برای عقب نشینی از عراق و سوریه در حال حاضر برنامه ریزی نمی‌کند. ما نیستیم که در این دو کشور جنگ می‌کنیم. تا زمانی که تهدید داعش وجود دارد در آنجا می‌مانیم اما این یک تصمیم سیاسی است نه نظامی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی کنت مک کنزی سد النهضة سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد

جولان آزادانه سگ‌های ولگرد در معابر شهر موضوعی است که مدتهاست شهروندان تبریزی ساکن در شهرک پرواز را نگران کرده است. وجود این سگ‌ها به صورت گله‌ای موجب رعب وحشت میان عابران شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

معضل جولان سگ‌های ولگرد این بار اهالی گورت اصفهان را نگران کرد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دقیقی: با بازیکنان تند برخورد کردم
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن: کمک‌مان کنید!‏
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد
  • طلسم ادامه‌دار هالند مقابل رئال: گل نمی‌زند (عکس)
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ستاره سابق فرانسه ول‌کن امباپه نیست!
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند