Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با برگزاری این رویداد آموزشی و پژوهشی که از نخستین روزهای اردیبهشت ماه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، بیش از 100 دانش‌آموز از مدارس مختلف کشور، با کمک متخصصان و مربیان حوزه ایده، فناوری و کسب‌وکار، ضمن ارائه طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود به پرورش و تبدیل آن به پروژه‌های قابل ارائه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت در نشست‌های آموزشی با هدف تحلیل دستاوردهای پژوهشی انجام شده در طول سال تحصیلی گذشته، بخشی از رویداد ایده آزاد کمان بود که دانش‌آموزان ایده‌پرداز را با نقاط ضعف و قوت طرح‌ها، راهبردهای رسیدن ایده به مرحله پروژه و رقابت در بازار تجاری آشنا کرد.

حوزه‌های رقابتی در این رویداد شامل علوم پایه و فناوری‌های زیستی، انرژی‌های نو، صنایع خلاق، اسباب‌بازی و فناوری‌های دیجیتال بود.

 

آغاز فرآیند یادگیری پروژه‌محور

در نشست‌های تخصصی یادگیری پروژه‌محور در صندوق نوآوری و شکوفایی به دو شکل حضوری و مجازی میزبان دانش‌آموزان، فعالان زیست‌بوم نوآوری  و کسب و کارهای دانش بنیان بود، موضوعات راهبردی در حوزه دانش و فناوری‌ سطح دانش آموزی از جمله آموزش خانواده، فناوری‌های مطرح جهانی در آموزش دانش‌آموزی و چگونگی ورود دانش‌آموزان به مسیر نوآوری با محوریت آموزش  ایده تا محصول، طرح و بررسی شد.

از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست‌ها که با حضور کارشناسان ستادهای توسعه فناوری و مشاوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای هیات مدیره انجمن مدیریت نوآوری و فناوری ایران، سازمان فناوری اطلاعات ، قطب فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفت دانش‌آموزی کشور برگزار شد می‌توان به تاثیر یادگیری فناورانه در طراحی پروژه‌های محصول‌محور، فناوری و یادگیری، راه‌کارهای تبدیل ایده به محصول و خلق پژوهش نوآورانه اشاره کرد.

 

این سلسله نشست‌ها پس از برگزاری رویداد آموزشی و فناورانه کمان و شناخت برگزیدگان آغاز شد و گروه‌های آموزشی شرکت‌کننده، بعد از معرفی طرح‌های پژوهشی و فناورانه در سطح دانش‌آموزیدانش‌موزش زیدانش د با روند تبدیل ایده به محصول یا خدمت نوآورانه آشنا شدند.

 

رساندن ایده به محصول

در قالب این نشست‌های تخصصی، زمینه برای تعامل و تبادل دیدگاه میان فعالان حوزه فناوری و نوآوری، شناخت استعدادهای دانش‌آموزی، اصلاح و ارتقای طرح‌های پژوهشی شرکت‌کنندگان و ارتباط با خانواده‌ها برای پرورش خلاقیت برای تولید محصول یا خدمت نوآورانه  فراهم شد.

همچنین مقدمات شرکت دانش‌آموزان صاحب پژوهش‌ها و طرح‌های ایده‌محور برتر در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مدرسه خلاقیت و نوآوری، پیوند ایده‌ها با سرمایه‌گذاران خطرپذیر گروه های برگزیده و تیم‌سازی برای حضور در بازار کسب و کار ایجاد شد.

رویداد ایده‌محور کمان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مجتمع آموزشی و پژوهشی نوآور برگزار شد، در حالی که هفته گذشته با مشارکت طرح‌های پژوهش‌محور دانش‌آموزان مدارس تهران به کار خود پایان داد در ادامه با برگزاری دوره‌های تخصصی یک‌روزه برای شرکت‌کنندگان برتر زمینه را برای هدایت دانش آموزان دوره یکم دبیرستان به بازار کسب و کار ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان فناوری دانش کسب و کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش آموزان دانش آموزی کسب و کار نشست ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمام تمهیدات برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی اندیشیده شده است.
وی افزود: امسال برای اولین بار کتاب راه نهایی که مجموع ۵ سال امتحان نهایی سال‌های قبل است  تدوین و در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته شده است.
وی به هفته بزرگداشت مقام معلم هم اشاره کردو گفت: قرار است در هفته معلم از ۱۱ معلم نمونه استان و ۳ معلم نمونه کشوری قدردانی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


استاندار سمنان هم در این جلسه به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی در ۳ پایه متوسطه دوم اشاره کردو از دست اندرکاران حوزه آموزشی خواست تمام امکانات و تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی دانش آموزان که تاثیر بسیاری در آزمون سراسری دارد بکار ببندند.
محمد رضا هاشمی همچنین به طرح نماد آموزش و پرورش هم اشاره کردو گفت: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اهنجاری‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.
در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی ارزیابی می‌شوند.
در این جلسه درباره طرح (الف تا) هم مطالبی عنوان شد.
این طرح که همان الفبای تحول آموزش و پرورش است با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی معلمان و ایجاد بانک اطلاعاتی ایده‌های فرهنگیان ایجاد شده است.
در استان سمنان هم تاکنون یک هزار و ۲۸۹ فرهنگی ایده‌ها و تجارب تحول آفرین خود را ثبت کرده اند و قرار است نمایشگاهی در این زمینه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق