Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:25:16 GMT

باکستر ۷۱۸ مدل ۲۰۲۱ خودرویی اسپرت با ویژگی‌های کلاسیک

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۴۶۸

باکستر ۷۱۸ مدل ۲۰۲۱ خودرویی اسپرت با ویژگی‌های کلاسیک

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های کمی پیدا می‌شوند که به اندازه پورشه ۷۱۸ باکستر بتوانند مأموریت خود را به درستی انجام بدهند؛ همین موضوع را در مورد برای کوپه این خودرو، یعنی ۷۱۸ کیمن نیز می‌توان گفت. طراحی موتور وسط این خودرو و شاسی تنظیم شده اسپرت آن کمک می‌کند تا دینامیک رانندگی کاملا متعادلی را ارائه دهد و مجموعه‌ای از موتور‌های چهار و شش سیلندر که عرضه می شود، قدرت زیادی را برای همراهی با هندلینگ تیز این رودستر فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران می‌توانند از بین جعبه دنده شش سرعته دستی و جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند. امسال یک مدل جدید به خانواده باکستر در آمریکای شمالی پیوسته است، شش سیلندر GTS ۴.۰ که قدرت و صدای بهتری نسبت به ماشین پایه ارائه می‌دهد.

پورشه همچنین با داشتن تجهیزات استاندارد‌تر برای سال ۲۰۲۱، از جمله تهویه مطبوع اتومات دوگانه، گرم کن صندلی‌های جلو، سنسور باران، اپل کارپلی و چراغ‌های جلوی زنون را به صورت استاندارد روی خودرو ارائه کرده است. گیربکس اتوماتیک PDK موجود بسیار عالی است، اما این خودرو واقعاً خواستار گیربکس دستی است. 

Boxster سه موتور را در اختیار شما قرار می‌دهد: یک ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی ۳۰۰ اسب بخاری، یک ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی توربو ۳۵۰ اسب بخاری روی مدل S و یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر خطی توربو ۳۹۴ اسب بخاری روی مدل GTS ۴.۰ که  هر کدام با یک گیربکس شش سرعته دستی کاملاً راضی کننده همراه هستند، اما خریداران می‌توانند هفت سرعته اتوماتیک  پورشه را انتخاب کنند.

مدل‌های پایه و S بسیار سرگرم کننده هستند و در تست ها عملکرد خوبی داشتند. هندلینگ و فرمان پذیری باکستر  بسیار خوب عمل می کند.  طرح موتور وسط به باکستر کمک می‌کند تا از طریق پیچ‌ها احساس تعادل و ثبات کند، در حالی که فرمان به کوچک ترین اتفاقات عکس العمل نشان می دهد.

کابین پورشه 718 باکستر کمی بیشتر از آن چه ما در خودرویی با این قیمت انتظار داشتیم پلاستیک دارد، ولی مشتری می‌توان با هزینه‌ای معقول روکش چرمی برای داشبورد، کنسول و پنل درها سفارش بدهد. موارد اضافی مانند دامپر‌های تطبیقی ​​پورشه و دیفرانسیل عقب بردار کننده گشتاور تنها باعث کنترل هندل این خودرو می‌شوند، اما حتی باکستر‌های مشخصات پایه نیز دقیقاً همانگونه که ما می‌خواهیم رفتار می‌کنند.

اگر به دنبال خودرویی با کابینی بسیار جادار هستید، همین الان به شما می‌گوییم باید پورشه ۷۱۸ باکستر را فراموش کنید. این مدل دو سرنشین از نظر فضای کابین خیلی اوضاع خوبی ندارد. در حالی که نه باکستر و نه کیمن هیچ یک فضای سرنشین خوبی ندارند، هم در جلو و هم در عقب فضای بار در اختیار شما قرار می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای برای خودرو

به گزارش خبرآنلاین، بیش از ۶۰ سال است که بشر با فناوری «گداخت هسته‌ای» به شکل بمب‌های هیدروژنی آشنا شده است؛ اما تازه طی چند سال اخیر است که دست‌یابی به فناوری صلح‌آمیز و اقتصادی گداخت هسته‌ای، در افق دید پژوهشگران پدیدار شده. در فناوری گداخت هسته‌ای، هسته‌های سبک ماده (مانند هیدروژن) به هم جوش می‌خورند و ضمن تشکیل هسته‌های سنگین‌تر (مانند هلیوم)، انرژی عظیمی را آزاد می‌کنند. این همان فرآیندی است که در دل خورشید و دیگر ستارگان اتفاق می‌افتد.

گداخت هسته‌ای برخلاف فناوری شکافت هسته‌ای که امروزه در نیروگاه‌های هسته‌ای برای تولید برق استفاده می‌شود، منبع پاک و تقریباً پایان‌ناپذیر انرژی را در اختیار ما قرار می‌دهد. این در حالی است که فناوری شکافت هسته‌ای آلایندگی‌های خطرناک و قابل‌توجهی دارد و با الگوهای زیست‌محیطی و انرژی‌های تجدیدپذیر، سازگار نیست.

سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸ شمسی) بود که «آلبرت اینشتین»، فیزیکدان معروف آلمانی-آمریکایی در مورد امکان ساخت یک «موتور پروتونی» مبتنی بر همجوشی هسته‌ای نظریه‌پردازی کرد؛ موتوری که می‌توانست فضاپیما را با سرعتی نزدیک به سرعت نور به پیش براند. ایده اینشتین آن بود که از دمای بالای همجوشی هسته‌ای برای پرتاب کردن جریانی از پروتون‌ها و ایجاد نیروی پیشرانش استفاده کنیم.

تلاش‌های قبلی برای ساخت موتور همجوشی هسته‌ای به دلیل محدودیت‌های فناوری شکست خورده بود؛ بااین‌حال در دهه‌های اخیر، فناوری در بخش‌های مختلف شاهد چنان پیشرفت‌های عظیمی بوده که امروزه تلاش برای ساخت این موتور انقلابی را امکان‌پذیر می‌سازد.

یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌ها، توسعه مواد جدیدی است که دمای فوق‌العاده بالای درون راکتور همجوشی هسته‌ای را تحمل می‌کنند. امروزه آلیاژهای ویژه و سرامیک‌های پیشرفته‌ای برای در بر گرفتن پلاسمای فوق‌داغ لازم برای همجوشی ساخته شده‌اند.

عامل کلیدی دیگر، پیشرفت فیزیک‌دانان در درک فیزیک پلاسما و همجوشی هسته‌ای است. اکنون دانشمندان از مدل‌های محاسباتی بسیار دقیق‌تری برای شبیه‌سازی و کنترل واکنش‌های همجوشی بهره می‌برند که ظرفیت بیشتری را برای تثبیت و حفظ واکنش‌های لازم در اختیارشان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، تکنیک‌های جدیدی برای مهار پلاسمای داغ با میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی به دست آمده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین موانع توسعه فناوری همجوشی (گداخت هسته‌ای)، تماس پلاسمای داغ با دیواره رآکتور است که باعث خنک شدن پلاسما و توقف واکنش می‌شود؛ اما آهنرباهای ابررسانای جدید می‌توانند با ترکیب میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی، مانع این پدیده شوند.

استارتاپ RocketStar که سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، در حال توسعه موتور پیشرانشی بر پایه همجوشی هسته‌ای است. هدف آن، ساخت موشکی انقلابی است که از همجوشی هسته‌های هیدروژن برای تولید تکانه‌های ویژه بسیار بالا استفاده می‌کند.

طراحی راکت‌ستار بر اساس همجوشی پروتون‌ها (هسته هیدروژن) با استفاده از میدان مغناطیسی قیفی‌شکل است. پروتون‌ها به انتهای پهن قیف تزریق می‌شوند و حین نزدیک شدن به انتهای باریک قیف، فشرده می‌شوند تا به دما و چگالی بسیار بالایی برسند. در این شرایط، همجوشی هسته‌ای اتفاق می‌افتد و مقادیر زیادی انرژی آزاد می‌شود که با سرعت بالا به جت پلاسما تبدیل می‌شود. با خروج جت پرانرژی پلاسما از انتهای موتور، موتور و دیگر سازه‌های متصل به آن در جهت مخالف به پیش رانده می‌شود.

مزیت این روش، آن است که سوخت همجوشی (هیدروژن) را می‌توان از آب سنگین تأمین کرد که ذخایر آن در آب‌های اقیانوس، عملاً پایان‌ناپذیر است و حتی در آینده نه‌چندان نزدیک می‌توان از آن در وسایل نقلیه نیز استفاده کرد.

موتور پروتونی نشان می‌دهد که با فناوری نوین می‌توان به حمل‌ونقل پایدار، سبز و فاقد آلودگی دست یافت؛ هرچند که فناوری‌های دیگری مانند پیل سوختی هم می‌توانند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895409

دیگر خبرها

  • زورگیری به‌خاطر هیجان و عشق به موتورسواری
  • (تصاویر) خودرو‌های کلاسیک رنگارنگ در خیابان‌های هاوانا
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای خودرو!
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • آخرین پیش‌بینی انیشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای برای خودرو
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای برای خودرو
  • عملکرد جالب این موتور تک سیلندر 4 زمانه (فیلم)
  • (ویدئو) این خودرو، جنگنده F ۳۵ را شکست می‌دهد؟!
  • تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید؛ پادشاه سبز شهر و جنگل
  • ۵ مورد از قدرتمندترین موتورهای خودرو که تا به امروز تولید شده‌اند(+عکس)