Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@23:32:32 GMT

خودرو کالای مناسبی برای بورسی شدن نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۵۱۵

خودرو کالای مناسبی برای بورسی شدن نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، در در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش- رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران- ضمن اشاره به آنچه که در مجلس مبنی بر کشف قیمت خودرو در بورس مطرح شده، از مکانیزمی برای ورود آگاهانه افراد به بازار سرمایه سوال کرد و پرسید: چه مکانیزمی قرار است برای خرید و فروش کالایی نظیر خودرو تعریف شود؟

در این رابطه، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پاسخ داد: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست؛ چرا که معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا دارای تنوع بالای این چنینی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاتاری فروش خودرو

وی ضمن انتقاد از شرایط قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در کشور، اظهار کرد:‌ به سبب قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون شاهد راه‌اندازی نوعی لاتاری برای فروش خودرو هستیم. طبق بررسی‌ها، پلاک نیمی از خودروهای عرضه شده در این روش، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رصد نشده و این بدان معناست که این خودروها انبار شده‌اند. این در حالی است که از سوی دیگر خودروسازان هم در ازای عرضه هر یک از این خودروها، متحمل زیان ‌می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر ورود خودرو به بورس منجر به رفع این مفسده شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالف است.

کد خبر 608645 برچسب‌ها بورس کالا بورس تهران خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بورس تهران خودرو سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: پایانه‌های مرزی خوزستان برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی مهم کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: با این وجود، برخی از این پایانه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مسائل بر امر صادرات و واردات و یا ترد مسافران اثر گذار است.

وی گفت: خوزستان در بحث کنترل بازار و میزان تورم کالاهای اساسی بعد از تهران رتبه دوم کشور را در سال گذشته کسب کرد.

راضی جلالی با اشاره به اقداماتی که برای تثبیت قیمت مرغ در استان انجام شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری دستگاه‌های مربوطه وضعیت جوجه‌ریزی و تأمین مرغ در بازار مدیریت شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: خوزستان در بحث شکر یکی از تولید کنندگان عمده کشور است و در استان نباید در تأمین و قیمت این کالا چالشی ایجاد شود.

کد خبر 6086454

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • حمله تند دولت به ایران خودرو به خاطر فیلم جنجالی پژو پارس
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق