Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:05:45 GMT

صدور گواهي اشتغال به کار‌هاي 10 ميلياردي

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۵۸۸

خبرگزاری آریا- رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند 4 نفره جاعلان مدارک اشتغال به کار و کشف 100 فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان به بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری معترف شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان گفت: پرونده‌ای به دادخواهی یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه 14 تهران با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، شاکی قصد اخذ وام ازدواج را داشته که به دلیل نداشتن ضامن با مراجعه به فضای مجازی با فردی به نام "مرتضی" آشنا و پس از توافق اولیه مقرر شد، متهم در قبال ضمانت وام شاکی مبلغ 140 میلیون ریال از وی دریافت کند، مدارک ضمانت شامل گواهی کسر از حقوق منتسب به شرکت تعاونی، حکم کارگزینی شرکت به نام خود را در اختیار شاکی قرار دهد، ولی شاکی با مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن مدارک می‌شود و شکایتی را طرح می‌کند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی به شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی، اشاره و ابراز داشت: در دوم خرداد ماه جاری پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به همکاری با 3 همدستش در صدور مدارک جعلی برای ضمانت وام معترف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سایر متهمان در عملیات‌های مستقل دیگری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی مدارک جعلی و مهر‌های مربوط به نهاد‌ها دولتی و غیر دولتی کشف شد.
سرهنگ کنجوریان تصریح کرد: متهمان به 100 فقره کلاهبرداری با همکاری یکدیگر اعتراف و اظهار کردند به ازای ضمانت هر وام 100 تا 200 میلیون ریال دریافت می‌کردیم.
این مقام پلیسی با بیان اینکه با بیان اینکه متهمان تحویل مراجعه قضائی شدند، اعلام کرد: در این رابطه 20 تن از مال باختگان شناسایی شده اند که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه ام اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده که پس از گذشت چند ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که بلافاصله مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی متوجه این موضوع شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده بوده، کالا را تحویل و محل را ترک کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌اند گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشته با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان‌های مجاور کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طریق بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 6088135

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی