Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@23:39:08 GMT

هندوانه گران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۶۰۱

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به کاهش عرضه در برابر تقاضا ناشی از اتمام تولید و صادرات، قیمت هندوانه رشد داشته است. ناطقان: اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت هندوانه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش عرضه در برابر تقاضا ناشی از اتمام تولید سیستان و بلوچستان و صادرات، قیمت نسبت به هفته قبل رشد داشته که با عرضه دوره شهری‌ها همچون ورامین و شهریار بازار به تعادل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او قیمت کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۶ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو پرتقال رسمی شمال ۷ تا ۱۰ هزار تومان، توت سفید ۸ تا ۱۲ هزار تومان، توت فرنگی گرگان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، خیار رسمی ۶ تا ۹ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۸ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۸ تا ۱۱ هزار تومان و گریپ فروت تو سرخ ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.
محصول (هرکیلو)     قیمت
پرتقال تامسون شمال     ۶ تا ۸ هزار تومان
پرتقال رسمی شمال     ۷ تا ۱۰ هزار تومان
توت سفید     ۸ تا ۱۲ هزار تومان
توت فرنگی گرگان     ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
توت فرنگی گلخانه     ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان
خیار رسمی     ۶ تا ۹ هزار تومان
خیار گلخانه     ۶ تا ۸ هزار تومان
سیب زرد دماوند     ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان
سیب قرمز مراغه     ۸ تا ۱۱ هزار تومان
گریپ فروت تو سرخ     ۸ تا ۱۲ هزار تومان

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو زردآلو شیراز با نرخ ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، زردآلو کاشان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور یاقوتی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو پیش رس ۱۰  تا ۱۸ هزار تومان، هلو هسته جدا ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گیلاس مشکی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، سیب گلاب ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، گوجه سبز شمال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان و گوجه سبز برغان ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
محصول (هر کیلو)     قیمت
زردآلو شیراز     ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان
زردآلو کاشان     ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور یاقوتی     ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
هلو پیش رس     ۱۰  تا ۱۸ هزار تومان
هلو هسته جدا     ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گیلاس مشکی     ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گیلاس تکدانه     ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان
سیب گلاب     ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
گوجه سبز شمال     ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
گوجه سبز برغان     ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو هندوانه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون ۵ تا ۷ هزار تومان، شاه پسند ۷ تا ۱۱ هزار تومان و طالبی ۴ تا ۸ هزار تومان اعلام‌ کرد.
محصول(هرکیلو)     قیمت
هندوانه     ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان
ملون     ۵ تا ۷ هزار تومان
شاه پسند     ۷ تا ۱۱ هزار تومان
طالبی     ۴ تا ۸ هزار تومان

او قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان را ۲۳ تا ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: علی رغم‌ عرضه بالای انبه و موز در بازار، تقاضای چندانی وجود ندارد و طبق روال همه ساله با گرمای هوا و کاهش تقاضا برای خرید موز در بازار، قیمت کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه میوه به بازار نداریم، بیان کرد: در حال حاضر عرضه آلو زرد، آلو سیاه، آلو شابلون و آلبالو در بازار به حدی بالاست که قیمت در بازار متعادل است و از طرفی میوه فروش و کشاورز به خاطر گرمای هوا چاره‌ای جز عرضه محصول ندارد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۷ تا ۱۰ هزار تومان، باقالی ۷ تا ۱۱ هزار تومان، برگ‌مو ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، پیاز شیری ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز نو ۲ تا ۴ هزار تومان، تره فرنگی ۴ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش سنگی ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان، لیموترش میناب ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، گل کلم ۴ تا ۷ هزار تومان و کلم سفید و قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان است.
محصول (هر کیلو)     قیمت
بادمجان دلمه     ۴ تا ۶ هزار تومان
بادمجان قلمی     ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
بادمجان گلخانه     ۷ تا ۱۰ هزار تومان
باقالی     ۷ تا ۱۱ هزار تومان
برگ‌مو     ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
پیاز شیری     ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان
پیاز نو     ۲ تا ۴ هزار تومان
تره فرنگی     ۴ تا ۶ هزار تومان
گوجه فرنگی     ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
لیموترش سنگی     ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان
لیموترش میناب     ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان
گل کلم     ۴ تا ۷ هزار تومان
کلم سفید و قرمز     ۲ تا ۳ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی سیب زمینی در بازار بیان کرد: با اتمام سیب زمینی جنوب، قیمت دچار نوساناتی شد که هم اکنون با توزیع سیب زمینی از گرگان و اصفهان بازار تا حدودی متعادل شده که پیش بینی می‌شود در هفته آتی هم باز کاهش قیمت داشته باشیم‌.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب زمینی نو با نرخ ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۶ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۸ تا ۱۴ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۵ هزار تومان، کاهو رسمی ۲ تا ۴ هزار تومان، کدو مسمایی ۴ تا ۶ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۶ هزار تومان، نخود فرنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هویج ۶ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در میدان مرکزی عرضه می‌شود.
محصول (هر کیلو)     قیمت
سیب زمینی نو     ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
سیر خشک     ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان
فلفل تند ریز     ۶ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه سبز     ۶ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه گلخانه     ۸ تا ۱۴ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی     ۳ تا ۵ هزار تومان
کاهو رسمی     ۲ تا ۴ هزار تومان
کدو مسمایی     ۴ تا ۶ هزار تومان
کرفس     ۴ تا ۶ هزار تومان
نخود فرنگی     ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
هویج     ۶ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تکمان
لوبیا سبز     ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان

او نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۵ تا ۷ هزار تومان و سبزی جور( پلو، آش، قورمه) را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.
محصول (هر کیلو)     قیمت
سبزی خوردن     ۵ تا ۷ هزار تومان
سبزی جور( پلو، آش، قورمه)     ۳ تا ۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان تصریح کرد: با گرمای هوا و عرضه میوه‌های بهاری تقاضایی در بازار نیست و همواره پیش بینی می‌شود که با ازدیاد عرضه، قیمت میوه‌های سردرختی کاهش یابد‌. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هندوانه ، گران ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هندوانه گران بازار ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان هزار تومان اعلام اتحادیه میوه و سبزی ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان ۶ تا ۱۰ هزار تومان ۷ تا ۱۱ هزار تومان ۷ تا ۱۰ هزار تومان ۸ تا ۱۲ هزار تومان ۵ تا ۷ هزار تومان ۶ تا ۸ هزار تومان ۳ تا ۵ هزار تومان ۴ تا ۶ هزار تومان ۲ تا ۴ هزار تومان تا ۱۸ هزار تومان هزار و ۵۰۰ هزار تومان ۴ هزار و ۵۰۰ سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت گلخانه و مزایای آن

گلخانه به فضا های بزرگ و کوچکی می گویند که در آن می توان شرایط را برای رشد گیاهان در طی فصل های مختلف سال کاشت و آنها را به صورت دقیق زیر نظر بگیرید. اهمیت داشتن تجهیزات مناسب برای گلخانه‌ی شما بسیار مهم می باشد. ساخت این فضا برای پرورش گیاهان موضوعی مهم در جهان امروزه است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه کشاورزان و علاقه مندان به باغداری قرار گرفته است. تجهیزات ساخت گلخانه٬ ابزارها و دستگاه‌های متنوعی هستند که برای ایجاد و حفظ محیط رشد ایده‌آل برای گیاهان درون گلخانه طراحی شده‌اند. این تجهیزات برای تنظیم دما، رطوبت، تهویه و سطح نور برای حمایت از رشد سالم گیاهان حیاتی هستند. در ساخت گلخانه ها یکی از مهمترین بحث هایی که مطرح است، موضوع کیفیت و نوع تجهیزات ساخت آن است. ساخت گلخانه دارای نکات بسیار زیادی میباشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نکات مهم احداث گلخانه

در ساخت گلخانه یکسری نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید ا یک گلخانه بسیار خوب داشته باشید :

موقعیت مکانی گلخانه : مکانی که ساخت گلخانه را در آنجا در نظر دارید می بایست مقدار مناسبی از نور آفتاب را دریافت نمایید.

گردش هوای درون گلخانه : یکی از مسائل بسیار مهم در گلخانه، گردش هوا است. توجه داشته باشید که گردش هوای درون گلخانه باید به صورتی باشد که هوای تازه در نزدیکی برگ‌های گیاهان قرار بگرید تا بتوانند به راحتی از دی‌اکسید کربن هوا استفاده کرده و آن را به اکسیژن تبدیل کنند.

کنترل شرایط محیطی : یکی دیگر از کارهای بسیار مهم در گلخانه‌ها، کنترل شرایط محیطی است. عواملی مانند دما، آب، شدت نور و مواد غذایی در رشد گیاهان بسیار تاثیرگذار بوده و منجر به رشد عالی گیاه می‌شوند. شما باید در گلخانه‌ها بتوانید این شرایط را به خوبی کنترل کرده و بهترین حالت را برای رشد گیاهان ایجاد کنید.

اجزای ساخت گلخانه

گلخانه های دارای اجزای مختلفی می باشند که عبارتند از :

چهارچوب گلخانه :

گلخانه با اسکلت چوبی : استفاد از اسکلت چوبی برای احداث گلخانه در گذشته بسیار گسترش داشته و اسکلت اکثر گلخانه‌ها از جنس چوب بوده است. البته امروزه دیگر استفاده از چوب برای اسکلت گلخانه‌ها کمتر شده است. استحکام کم این نوع از اسکلت‌ها نسبت به آهن و آلومینیوم، هزینه نگهداری بالا، نیاز مداوم به نقاشی و نیاز به آغشته کردن مواد نگه‌دارنده، ورود نور کمتر، پوسیدگی توسط قارچ‌ها و تغذیه توسط حشراتی مثل موریانه، مورچه و یا سوسک‌های چوبخوار از معایب اسکلت‌های چوبی در احداث گلخانه است.

گلخانه با اسکلت آهنی : این نوع از اسکلت گلخانه‌ها، استحکام بیشتری نسبت به اسکلت‌های چوبی دارند، همچنین قابلیت انتقال حرارت نیز در این نوع از اسکلت‌ها نسبت به اسکلت‌های چوبی بیشتر است. البته هزینه اولیه بالاتر، و انقباض و انبساط اسکلت که براثر تغییرات دمایی رخ داده و باعث شکسته شدن شیشه‌ها می‌شود، از جمله معایب این نوع از اسکلت‌ها به حساب می‌آید.

گلخانه با اسکلت آلومینیومی: این نوع اسکلت در گذشته تنها برای گلخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه در احداث بیشتر گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه اولیه این نوع از اسکلت‌ها نسبت به آهن بیشتر است و برای مقاوم کردن آلومینیوم آن را با فلزات دیگر ترکیب می‌کنند. آلیاژهای آلومینیومی مقاوتی مانند فولاد دارند و همین امر یک مزیت بزرگ برای اسکلت‌های آلومینیومی به حساب می‌آید.

دیگر بخش های گلخانه

سکوهای گلخانه : سکوهای گلخانه با استفاده از سیمان، آجر، آهن، چوب و یا غیره و به منظور کنترل بهتر شرایط محیطی و بازده بهتر ساخته می‌شوند. عرض و ارتفاع این نوع سکوها به نوع گیاهی بستگی دارد که در گلخانه پرورش می‌دهید و به طور معمول ارتفاع آن 90 سانتی‌متر است.

هواکش گلخانه : هواکش‌های گلخانه دریچه‌هایی در سقف‌ها و یا در جوانب گلخانه‌ها هستند که برای تهویه هوای گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریچه‌ های گلخانه‌ها در دو نوع دستی و یا خودکار نصب می‌شوند.

پوشش گلخانه : پوشش گلخانه باید به طرزی باشد که بتواند بیشترین میزان نور را از خود عبور دهد. درصد عبور نور از پوشش گلخانه عاملی بسیار مهم در انتخاب نوع گلخانه است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ ماده‌ای توانایی عبور 100 درصد نور را ندارد و همواره مقداری از نور جذب می‌شود.

برخی از مزایا و معایب کشت گلخانه ای

کشت گلخانه ای دارای یکسری مزایا و معایبی است که عبارتند از :

مزایا

معایب

افزایش تولید محصول

سرمایه و هزینه‌های نسبتا زیاد

افزایش کشت

عدم امکان پخش گرده

زیاد شدن تنوع

نیاز به سرمایه اولیه

معرفی برخی از پرسودترین محصولات گلخانه‌ای

گوجه فرنگی : گوجه فرنگی یکی از محبوب‌ترین سبزیجات در جهان است. گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، دارای قیمت بیشتری هستند.

خیار : خیار یکی دیگر از سبزیجاتی است که به دلیل تقاضای بالایی در بازار، از سودآوری بالایی برخوردار است. خیارهای گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، کمی قیمت بیشتری نسبت به سایر خیارها دارد.

فلفل : فلفل نیز یکی دیگر از سبزیجاتی می باشد که از تقاضای بالایی در بازار برخوردار است. فلفل‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم خوب، کمی قیمت بیشتری دارند.

توت فرنگی : توت فرنگی یکی از میوه‌های محبوب در جهان است. توت فرنگی‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، از قیمت بالاتری نسبت به توت فرنگی‌های معمولی برخوردار هستند.

ساخت گلخانه نیاز به یکسری تجهیزات دارد که باید قبل از اقدام به ساخت آن هارا خریداری نمایید. قیمت تجهیزات گلخانه می تواند با توجه به کیفیت ساخت و کشور سازنده متغیر باشد. باید زمان خرید تجهیزات گلخانه به مکان و نحوه خریدتان توجه داشته باشید. یکی از نحوه های خرید، خرید اینترنتی است که می توانید شرکت بزرواکسین را انتخاب نمایید، چرا که این سایت به صورت کاملا تخصصی اقدام به خرید و فروش کلیه تجهیزات کشاورزی از جمله تجهیزات گلخانه می نماید.

دیگر خبرها

  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • ساخت گلخانه و مزایای آن