Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@07:50:52 GMT

قدردانی ویژه ظریف از امامعلی رحمان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۶۶۰

قدردانی ویژه ظریف از امامعلی رحمان

 خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، با «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، ظریف بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط حسنه با تاجیکستان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت افغانستان نیز عنوان کرد که همکاری‌های تهران - دوشنبه در مبارزه با بی ثبات سازی منطقه امری ضروری بوده و لازم است تا دو کشور برای جلوگیری از ناامن شدن افغانستان، همکاری نزدیک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف با اشاره به انتخابات موفق ریاست جمهوری کشورمان، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری‌های ایران با تاجیکستان، با سرعت ادامه خواهد داشت.

* قدردانی از رحمان به خاطر کمک به آزادی دو زندانی ایرانی در تاجیکستان

وزیر خارجه کشورمان همچنین مراتب تشکر خود از امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به خاطر مساعدت برای آزادی دو زندانی ایرانی در تاجیکستان را به وزیر خارجه تاجیکستان ابلاغ کرد.

سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این ملاقات ضمن ارزشمند خواندن رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توجه به تحولات منطقه به ویژه افغانستان، بر ضرورت تعاملات دو کشور در حوزه‌های دو جانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی قرار است فردا در نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز حضور یابد.

ظریف امروز نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد. (اینجا بخوانید)

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شده است.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف ایران و تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا

یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره به تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن و ضرورت مدیریت آنها، به رسانه‌ها گفت که کشورش در سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بر پنج هدف اصلی متمرکز خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری «سی جی تی ان»، یانگ تائو مدیر کل دپارتمان امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه چین گفت: این پنج هدف شامل ایجاد درک صحیح، تقویت گفتگوها، مدیریت مؤثر اختلافات، ترویج همکاری سودمند متقابل و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مشترک به عنوان کشور‌هایی بزرگ است.

یانگ تائو درباره ایجاد درک صحیح گفت که چین و آمریکا نمی‌توانند مبادلات یا تعاملات خود را متوقف کنند و همچنین نباید دچار مناقشه و مشاجره شوند.

وی تاکید کرد: روابط چین و آمریکا باید ثابت بماند، بهتر شود، در مسیری باثبات، سالم و پایدار حرکت کند و چین منافع و اصول خود را حفظ کند.

وی افزود: تیم‌های دیپلماتیک دو طرف به رایزنی‌های خود درباره اصول راهبردی روابط چین و آمریکا بر اساس هفت نقطه اجماع یعنی احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز، حفظ ارتباط، جلوگیری از مناقشات، پیروی از منشور سازمان ملل، همکاری در زمینه‌هایی با منافع مشترک و مدیریت مسئولانه عوامل رقابتی در روابط دوجانبه ادامه می‌دهند.

یانگ تائو با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ رایزنی نهادی که پس از دیدار سران این دو کشور در سانفرانسیسکو ایجاد یا از سر گرفته شدند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، گفت: در‌های چین همواره برای گفتگو و ارتباط باز بوده است. وی از آمریکا خواست که حرف و عملش یکی باشد و از توهم ارتباط با چین «از موضع قدرت» دست بردارد.

این مقام چینی درباره مدیریت موثر اختلافات گفت: تعارضاتی میان چین و آمریکا وجود داشته، دارد و خواهد داشت، اما آنها نباید اجازه دهند این اختلافات بر روابط دوجانبه غلبه کند.

یانگ تائو گفت چین بر شفاف‌سازی موضع رسمی خود و طرح مطالباتی روشن درباره مسائل مربوط به تایوان، تجارت، علم و فناوری و دریای چین جنوبی تمرکز می‌کند.

یانگ تائو درباره برعهده گرفتن مسئولیت‌های مشترک به عنوان کشور‌هایی بزرگ، بیان کرد که آمریکا باید با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای ایفای مسئولیت‌های بین المللی خود، حمایت از قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت و تلاش برای برقراری آتش‌بس جامع هرچه سریع‌تر در غزه همکاری کند. وی افزود: چین در این زمینه مطالبات روشنی را از طرف آمریکایی مطرح می‌کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از روز چهارشنبه تا جمعه در چین به سر می‌برد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر