Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، روشن مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره روند کند خرید ترکیبی دام عشایر به دلیل نبود زیرساخت مناسب در استان گفت: به دلیل وجود تنها کشتارگاه صنعتی استان در بیرجند که ظرفیت پیش سرد ۱۵۰ رأس دام را دارد، روزانه ۱۰۰ رأس دام از عشایر خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دام عشایر به ازای هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود افزود: خرید دام عشایر از سه شنبه ۲۵ خرداد به طور رسمی در استان آغاز شده است.

روشن از انعقاد قرارداد با استان یزد برای انتقال دام به کشتارگاه صنعتی دام یزد با ظرفیت کشتار یک هزار رأس خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ رأس دام خریداری شده در استان به یزد ارسال خواهد شد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: همچنین پیگیری‌ها برای حمل ۱۰۰ رأس دام به مشهد نیز در حال برنامه ریزی است تا دغدغه عشایر استان برای خرید دام کمتر شود.

او گفت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس اولویت بندی اداره امور عشایر استان در شهرستان‌ها نسبت به خریداری دام عشایر اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشتارگاه صنعتی امور عشایر دام عشایر رأس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در استان ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیرکشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیرکشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت محصول گندم و جو در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در استان 17 هزار و 181 هکتار زیر کشت گندم، 21 هزار و 408 هکتار زیر کشت جو، هزار و 808 هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و 505 هکتار زیر کشت گندم و جو دیم داریم که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

وی گفت: 98 کمباین داخلی داریم که تعدادی از آنها پارسال خریداری شد و 32 کمباین مهاجر و 128 دروگر نیز به عملیات برداشت گندم و جو در استان کمک می‌کنند و 22 عامل نظارتی نیز بر برداشت درست این محصولات نظارت دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از فعالیت 22 هیئت نظارتی در استان خبر داد و بیان کرد: برداشت‌ها باید به صورتی باشد که ریزش گندم به کمترین حالت خود برسد، زیرا یک درصد ریزش در کلان، 4 همت به اقتصاد کشور صدمه می‌زندو باید تلاش شود تا حداقل ضایعات گندم را داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: 17 مرکز خرید در استان وجود دارد که 15 مرکز دولتی هستند و قیمتی که دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم تعیین کرده 17 هزار و 500 تومان است که اگر گندم در تمیزترین نوع خود باشد تا کیلویی 18 هزار و 900 تومان هم امکان خرید وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین تولید گندم استان قبل از دولت سیزدهم 2.8 تن در هر هکتار بود که اکنون به چهار تن در هکتار رسیده‌ است. در دولت سیزدهم رکورد تولید گندم در هکتار از 9 تن به 12 تن در خراسان جنوبی رسید که جهش خیلی خوبی است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • آغاز خرید تضمینی مرغ از امروز در استان
  • زیان ۱۶ هزار میلیارد تومانی شرکت پشتیبانی امور دام