Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از مدیسن نت، برخلاف حمله قلبی ناشی از انسداد شریان قلب، مرگ ناگهانی قلب می‌تواند بدون هشدار رخ دهد و ناشی از ضربان قلب نامنظم باشد. در عرض چند دقیقه، از دست دادن سطح هوشیاری و احتمال مرگ زیاد است.

محققان گزارش دادند در میان مبتلایان به اچ آی وی، زخم در عضله قلب به نام فیبروز وجود دارد به همین دلیل احتمال مرگ ناگهانی قلب در این بیماران بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «زیان تسنگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «مرگ‌های ناشی از آریتمی کشنده قلب در میان بیماران اچ آی وی ۸۷٪ بیشتر از جمعیت عمومی است.»

وی در ادامه توضیح داد: «در بیماران مبتلا به اچ آی وی سطح مزمن التهاب وجود دارد. این فیبروز در اندام‌های دیگر و همچنین در غدد لنفاوی، کبد و روده هم شرح داده شده است. بنابراین قلب فقط محل دیگری است که این التهاب مزمن، این واکنش زخم را ایجاد می‌کند.»

خطر مرگ برای بیمارانی که جراحی قلب باز کرده‌اند

به گفته تسنگ: «التهاب مزمن در بیماران اچ آی وی حتی در بین بیماران دریافت کننده داروهای ضد ویروس وجود دارد. به احتمال زیاد، ویروس در اندام‌های بدن و غدد لنفاوی پنهان است و هنوز هم باعث التهاب می‌شود که منجر به زخم و عملکرد بد سایر اعضای بدن می‌شود.»

اگرچه نمی‌توان از التهاب جلوگیری کرد، اما محققان معتقدند که با استفاده از MRI می‌توان فیبروز را در بیمارانی که آریتمی داشته‌اند، شناسایی کرد. همچنین می‌توان با کاشت ضربان ساز قلب / دفیبریلاتور که می‌تواند از آریتمی‌های کشنده جلوگیری کند، در جهت کاهش خطر مرگ ناگهانی قلب اقداماتی انجام شود.

کد خبر 608554 برچسب‌ها بیماری - قلبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی مرگ ناگهانی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی گرم فروردین با گلستان؛ پایداری هوا تا یکشنبه دوم اریبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با توجه به نقشه‌های پیش یابی و استقرار الگو‌های پایدار امروز جوی پایدار همراه با افزایش دما در استان داریم.

او با بیان اینکه امروز دمای بیشینه در برخی مناطق استان به بالای ۳۰ درجه سانتی گراد رسید، افزود: پایداری جو تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و تا روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی از ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود.

نیکزادفر از وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: روز یکشنبه افزایش دما خواهیم داشت، اما از عصر یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های رگباری پراکنده و روند کاهش دما در البرز
  • پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • خداحافظی گرم فروردین با گلستان؛ پایداری هوا تا یکشنبه دوم اریبهشت
  • افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران
  • گرمای بهاری در مازندران
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین