Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@08:31:48 GMT

رکوردزنی قیمت اوراق تسهیلات مسکن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۲۰۶

رکوردزنی قیمت اوراق تسهیلات مسکن

تین نیوز

قیمت هر برگه از اوراق تسهیلات مسکن با رسیدن به قیمت ۶۳ هزار تومان، رکورد قیمتی این ابزار نوین بازار سرمایه را در یک ماه اخیر شکست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، قیمت هر برگه از اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات امروز در ابتدای کانال ۶۰ هزار تومانی قرار داشت.

در بیشتر نمادهای معاملاتی زیرمجموعه اوراق تسهیلات مسکن، میانگین قیمت معاملات امروز شنبه ۲۹ خرداد در بازه ۶۱ تا ۶۴ هزار تومان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گران‌ترین معامله با قیمت هر برگه ۶۴ هزار تومان برای یکی از معاملات صورت گرفته در نماد معاملاتی تسه ۹۹۰۳ (اوراق مسکن خرداد سال گذشته) بود و ارزان‌ترین معامله نیز برای یکی از معاملات نماد تسه ۹۹۰۴ (اوراق مسکن تیر ۹۹) با قیمت ۵۷ هزار ۷۸۰ تومان به ثبت رسید.

این در حالی است که آخرین باری که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری به بازه ۶۰ هزار تومانی رسید، به هفته پایانی اردیبهشت امسال اختصاص داشت؛ ضمن اینکه روزهای ۷ و ۸ فروردین امسال نیز که بازار سرمایه پس از حدود ۲ هفته تعطیلی، بازگشایی شد، نرخ اوراق تسهیلات مسکن به دامنه ۶۰ هزار تومانی رسید اما بلافاصله در پی رکود بازار مسکن، این اوراق با کاهش قیمت مواجه شد.

به گفته برخی کارشناسان بازار مسکن، افزایش قیمت اوراق تسهیلات در روزهای اخیر هم می‌تواند به احتمال رونق بازار مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری مرتبط باشد و هم می‌تواند در پی افزایش نسبی تعداد معاملات مسکن در روزهای اخیر که قیمت‌ها کمی نزولی شده بود، رخ داده باشد؛ از آنجایی که با کاهش قیمت‌ها، معمولاً تقاضا برای خرید مسکن و همچنین دریافت وام خرید افزایش می‌یابد، لذا قیمت اوراق تسهیلات نیز روند رو به رشد در پیش می‌گیرد.

با احتساب متوسط قیمت هر برگه ۶۲ هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی برای زوجین تهرانی که می‌بایست ۴۸۰ برگه خریداری کنند، به حدود ۳۰ میلیون تومان (۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) رسیده است.

این شاخص برای تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن از سوی متقاضیان فردی که می‌بایست ۲۸۰ برگه با متوسط قیمت هر برگه ۶۲ هزار تومان خریداری کنند، به رقم ۱۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اوراق تسهیلات مسکن وام خرید مسکن قیمت تسه قیمت اوراق تسهیلات اوراق تسهیلات مسکن قیمت هر برگه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسانات طبیعی در بازار طلا

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که بیش از ۲۴ ساعت است که با پایان یافتن تعطیلات آخر هفته میلادی، معاملات فلزات گران بها در بازار جهانی از سر گرفته شده، قیمت طلا از آرامش و ثبات در بازار حکایت دارد.

در معاملات اخیر، قیمت طلا تنها ۱۴ دلار افزایش یافته که با توجه به نوسانات ماه‌های گذشته کاملاً طبیعی بود و هیچ نشانه‌ای از انتظار برای تشدید تنش در خاورمیانه بین ایران و رژیم صهیونیستی یا هجوم سرمایه داران برای تبدیل دارایی‌های خود به طلا در آن دیده نمی‌شود.

بر همین اساس قیمت طلا نسبت به دیروز ۱۳.۸ دلار رشد کرد و به ۲۳۵۶ دلار در هر انس رسیده است. قیمت نقره هم ۸۰ سنت بالا رفت و به ۲۸.۶۴ دلار در هر انس رسید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اولاً بازارهای مالی معمولاً سریع‌ترین واکنش را به هرگونه احتمال تشدید تنش در مناطق مهمی نظیر خاورمیانه از خود نشان می‌دهند و ثانیاً از آنجا که طلا به عنوان یک دارایی ایمن و کم ریسک در بازار جهانی شناخته می‌شود سرمایه‌داران در زمان بحران تلاش می‌کنند تا دارایی‌های پرریسک خود را به این فلز گرانبها تبدیل کنند.

در چنین مواقعی همواره قیمت طلا در بازار جهانی رشد چشمگیری را به ثبت می‌رساند. اما از آنجا که به نظر می‌رسد فعالان این بازار پیش بینی فروکش کردن تنش در خاورمیانه را دارند شاهد بازار متعادلی در معاملات امروز بودیم.

کد خبر 6079260 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • نوسانات طبیعی در بازار طلا
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان