Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:45:30 GMT

مشارکت ۵۴ درصدی مردم استان سمنان در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۴۰۹

مشارکت ۵۴ درصدی مردم استان سمنان در انتخابات ۱۴۰۰

گروه استان‌ها- دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از مشارکت ۵۴ درصدی مردم استان سمنان در انتخابت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 519 هزار و 540 نفر، شامل 262 هزار و 817 نفر مرد و 256 هزار 723 نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رأی دادن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 10 هزار و 906 رأی اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و 337 نفر از آنان دختر و 5 هزار و نفر 569 پسر بودند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: 495 نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و 2 هزار و 74 نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دانایی افزود: 779 شعبه اخذ رأی در استان سمنان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رأی پیش‌بینی شده بود که از این تعداد 483 شعبه اخذ رأی شهری و 296 شعبه اخذ رأی روستایی بود.

وی با اشاره به مشارکت 54 درصدی مردم استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری در این استان تعداد 280 هزار و 621 نفر رأی داده‌اند که از این تعداد 203 هزار و 994 رأی مأخوذه مربوط به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی است که معادل 72.7 درصد آرا است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تعداد افراد رأی‌دهنده به عبدالناصر همتی 16 هزار و 466 رأی، محسن رضایی 15 هزار و 280 رأی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی 11 هزار و 394 رأی ثبت شده است.

دانایی میزان مشارکت در انتخابات 28 خردادماه در شهرهای مختلف استان سمنان را بدین‌صورت اعلام کرد که آرادان با 78.5، میامی با 73.4 درصد و سرخه با 72.4 درصد بیشترین درصد مشارکت را در رده‌های اول تا سوم به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار خراسان شمالی: مشارکت مردم 65 درصد بود / 420 هزار نفر رأی دادند + فیلماستاندار البرز: حضور و مشارکت مردم پای صندوق‌های رای چشمگیر استاستاندار کرمان: مشارکت مردم استان کرمان از مرز 50 درصد گذشت / مردم توجهی به فضاسازی‌های مجازی نداشتند

وی گفت: رده‌های بعدی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات روز گذشته به ترتیب دامغان با 64.7 درصد، شاهرود با 57درصد، مهدی‌شهر با 56 درصد، گرمسار با 45.9درصد و سمنان با 39.4 درصد بوده است.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد استان سمنان مشارکت مردم مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال