Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:32:16 GMT

خیرین در فارس کتابخانه سیار راه می‌اندازند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۴۶۳

خیرین در فارس کتابخانه سیار راه می‌اندازند

ایسنا/فارس رئیس هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس تاکید کرد که موضوع راه‌اندازی کتابخانه سیار در این استان از سوی مجمع خیرین و تا رسیدن به سرانجام، دنبال می‌شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس پیشنهاد داد که یک قراداد همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان فارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ترویج کتابخوانی منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، ایمانیه گفت: با فراهم شدن بستر این همکاری، می‌توان ایجاد کتابخانه در بیمارستان‌ها و مراکز و خانه‌های بهداشت استان فارس را دنبال و بستری برای ترویج کتابخوانی فراهم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه قریب به ۱۲۰۰ خانه بهداشت زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: با ایجاد کتابخانه در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها، مراجعان به این مراکز می‌توانند از بستر فرهنگی ایجاد شده استفاده کنند.

 ایمانیه با بیان اینکه این طرح می تواند از فارس شروع شود و در دیگر نقاط کشور تسری یابد، خواستار همکاری صداوسیما و شهرداری شیراز در انعکاس بیشتر اقدامات خیرین در حوزه کتابخانه ها و تشویق به مشارکت در این حوزه شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی با همکاری خیرین کتابخانه ساز استان طرحی را برای روستاهای استان فارس در دست دارد، گفت: با سرانجام رسیدن این طرح، در قالب خدمات سیار کتابخانه ای، تعدادی از روستای فارس از نعمت کتابخانه برخوردار می شوند.

روح الله منوچهری با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز باید پویاتر شود، عنوان کرد: با اتمام دوره هیات مدیره انجمن، انتخابات هیات مدیره خیرین به زودی انجام خواهد شد. و برنامه های این انجمن برای توسعه کتابخانه های عمومی دنبال خواهد شد.

کیوان نیازی اردکانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در این نشست با قدردانی از زحمات خیرین تاکید کرد: توسعه کتابخانه ها در کنار فعالیت های خیرین، به همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و  توسعه زیرساختی نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه سیار استان فارس مجمع خیرین کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

 حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی، نمایندگان منتخب مردم قم، جعفرآباد و کهک در مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از بخش‌های مختلف و خدمات و فعالیت‌های کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.

محمدمنان رئیسی با اشاره به آمار‌های ارائه شده و استاندارد‌های کتابخانه‌های عمومی کشور، فقر سرانه کتابخانه‌های در استان قم شدید عنوان کرد و افزود: متاسفانه کتابخانه‌های زیادی اعم از حوزوی، دانشگاهی و ... در استان وجود دارد که به عموم مردم خدمات ارائه نمی‌کنند.

او افزود: خواهشی که از مسئولین محترم این مراکز و کتابخانه‌ها دارم این است که با دراختیار قراردادن این کتابخانه‌ها در جهت استفاده عموم مردم، وضعیت فرهنگی استان را بهبود بخشیده و در نهایت مسیر را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هموار کنند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش نیز با بیان اینکه جهش تولید، صرفا در صنعت نیست گفت: عرصه مهم فرهنگ و کتاب نیز باید با تولید کتاب‌های خوب اعم از الکترونیکی، چاپی و صوتی با مشارکت مردم با جهش همراه شود و کتاب خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

او افزود: یکی از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم و بسیاری از کتابخانه ها، ایجاد کتابخانه‌های عمومی بود و امیدواریم نقص‌های این کتابخانه نیز به زودی به همت مسئولین برطرف شده و این کتابخانه به عنوان یکی از برترین کتابخانه‌های عمومی کشور به مردم فرهنگ دوست قم ارائه خدمت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم