Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:00:21 GMT

بستری ۱۵۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۰۷۶

بستری ۱۵۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم اظهار کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۰ پذیرش 42 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی قم صورت گرفت.

وی آمار بستری جدید بیماران کرونایی را ۳۲ نفر ذکر کرد و افزود: همچنین از بین بیماران بستری شده قبل ۲۸ بیمار ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آمار فوتی کرونا مثبت خاطرنشان کرد: کل بیماران بستری در حال حاضر ۱۵۴ نفر هستند که حال ۲۶ نفر وخیم است.

 

نتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی بیماران بستری بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالو درمانی؛ خوب یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد..

ایسنا در خبری نوشت: دکتر مریم مشهود اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در پایان گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می کند که زالو از بین رفته در حالیکه اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می گردد و می تواند عامل انتقال بیماری ها باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897722

دیگر خبرها

  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • جان دوباره پدر به ۳ بیمار