Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ملک حسینی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از  شمارش آرای شورای شهر آزادشهر، عباس جهاتیغ با سه هزار و ۴۷۰ رای، رمضان اصغری با ۲ هزار و ۷۱۲ رای، رضا هاشم زایی با ۲ هزار و ۵۶۱ رای، محمود خنجری با ۲ هزار و ۴۶۷ رای و سیدمهدی حسینی با ۲ هزار و ۳۰۷ رای به‌عنوان منتخبان اصلی و حسین علی بیکی با ۲ هزار و ۲۷۹ رای، سیدمحمود موسوی با ۲ هزار و ۱۷۷ رای و احمد سادین با ۲ هزار و ۱۱۰ رای  به‌عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک حسینی اضافه کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر نوده خاندوز نیز نورمحمد حبیبی نوده با ۸۹۰ رای، احمد نوباغی با ۸۳۵ رای، محمد حبیبی با ۷۲۰ رای، علیرضا حبیبی نوده با ۶۵۲ رای و سیدحسن موسوی با ۵۷۳ رای به‌عنوان منتخبان اصلی و مجتبی نوری چناشک با ۵۲۴ رای، عبدالصانع جعفری با ۴۹۷ رای و محمود عباسی با ۴۸۸ رای به‌عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: طبق نتایج آرا شورای اسلامی نگین شهر، رسول بامری با ۲ هزار و ۴۶۴ رای، یداله کریمیان با هزار و ۷۳۴ رای، جمشید زارع فراهی با هزار و ۵۵۹ رای، علیرضا کریمیان با هزار و ۳۵۸ رای و محمود کاویانپور با هزار و ۲۹۱ رای به عنوان منتخبان اصلی و نجم الدین نظری قوجق با هزار و ۲۴۴ رای، عبدالرضا کاغذلو با هزار و ۱۳۲ رای و احمد شاویزی با هزار و ۳۰ رای به‌عنوان اعضای علی البدل این شهر انتخاب شدند.

شهرستان آزادشهر حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و حدود ۵۰ روستا سکونت دارند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گلستان آزادشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گلستان آزادشهر شورای اسلامی ۲ هزار اسلامی شهر علی البدل شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد

«پرویز سروری» عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعیین تکلیف ۱۵ درصد نمایندگان مجلس دوازدهم به دور دوم موکول شده که عددی تعیین‌کننده است؛ طبیعتاً نتیجه انتخابات در دور دوم، می‌تواند نقش مؤثری در کارآمدی یا ناکارآمدی مجلس آینده ایفا کند.

وی ادامه داد: گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی که در مجلس آینده حضور دارند، برای تکمیل ظرفیت‌شان از فرصت دور دوم حتماً استفاده خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس دوازدهم متفاوت با مجلس‌های گذشته خواهد بود، افزود: در این مجلس رقابت‌های درون‌گفتمانی حضور و بروز خواهد داشت که البته این مساله می‌تواند، هم تهدید و هم فرصت باشد؛ اگر رقابت‌های زمان انتخابات به داخل مجلس منتقل شود، قطعاً مضر و خطرناک خواهد بود.

سروری افزود: با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات مجلس، عموماً مردم با رأی پایین‌تری شرکت می‌کنند، فکر می‌کنم که صداوسیما و احزاب و گروه‌ها می‌توانند در گرم‌کردن فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت مؤثر باشند.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: دغدغه و اولویت مجلس آینده باید دغدغه و اولویت مردم باشد؛ امروز چند موضوع از جمله اقتصاد، اشتغال، معیشت، ازدواج و… برای مردم اهمیت دارد و لذا اولویت مجلس آینده باید پرداختن به آن‌ها باشد؛ مجلس برای تحقق شعار سال و حل مشکلات اقتصادی باید پیش‌قراول باشد.

فعال سیاسی تصریح کرد: موضوع امنیت هم با توجه به اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد قابل توجه است و مجلس باید در موضوع تقویت بنیه دفاعی کشور توجه بیشتری داشته باشد چراکه ایران در کانون توطئه‌های جدی قرار دارد؛ البته طعم شیرین اقتدار را در عملیات «وعده صادق» دیدیم و مشخص شد قدرت ملی چقدر می‌تواند در ایجاد صلح و آرامش در کشور مؤثر باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6083374 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان