Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@23:00:51 GMT

لغو روادید عراق برای پروازهای اربعین

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۱۹۱

در حالیکه برخی شرکت های هواپیمایی تبلیغات سفر به عراق بدون نیاز به روادید را آغاز کرده بودند، اما سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد برای سفر به عتبات باید روادید دریافت کرد. ناطقان: در روزهای اخیر برخی شرکت‌های هواپیمایی از لغو روادید سفر به عراق و خرید صرفاً بلیت هواپیما خبر داده بودند.

یک شرکت هواپیمایی چهارشنبه هفته گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه از روز ۲۶ خرداد روادید عراق لغو شده و زائران عتبات عالیات برای پروازهای نجف و بغداد نیازی به دریافت ویزای عراق ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفر هوایی به کربلا و نجف چه قدر آب می‌خورد؟

در حال حاضر قیمت ویزای عراق ۴۰ دلار است که با احتساب دلار بالای ۲۳ هزار تومانی، حدود یک میلیون تومان قیمت روادید این کشور می‌شود.

هزینه عوارض خروج از مرزهای هوایی کشور به مقصد عتبات عالیات نیز در مرتبه اول ۳۷ هزار و ۵۰۰ و در دفعات بعدی ۴۵ هزار تومان است.

 بلیت نجف نیز با ایرلاین‌های داخلی بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان و با ایرلاین‌های خارجی نیز بین ۸ تا ۱۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: روادید عراق هنوز لغو نشده است

در همین ارتباط، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص لغو روادید ۴۵ روزه سفر به عراق اظهار کرد: این مصوبه از سوی دولت به وزارت امور خارجه ابلاغ شده است؛ این وزارت خانه نیز آن را به دستگاه‌های ذی ربط از جمله سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرده؛ اما این مصوبه فعلاً تنها به سفرهای اربعین اختصاص دارد.

وی افزود: آنچه برخی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بودند، اشتباه بود و بلافاصله اطلاعیه‌های لغو روادید با عراق را از رسانه‌ها و وب سایت‌های فروش بلیت خود حذف کردند.

پروازهای عرفه، ویزای عراق می‌خواهد

ذیبخش گفت: با توجه به در پیش بودن عرفه ۹ ذی حجه (۲۸ تیر ماه) و افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات، مسافران همچنان باید ویزای عراق تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه لغو روادید عراق برای سفرهای اربعین است. منبع: مهر برچسب ها: لغو روادید ، عراق ، پروازهای اربعین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لغو روادید عراق پروازهای اربعین سازمان هواپیمایی روادید عراق لغو روادید ویزای عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • اگر پروازتان لغو شده بخوانید
  • برنامه‌ریزی هواپیمایی آسمان برای انجام پروازهای جایگزین صبح ۳۱ فروردین 
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا