Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@05:34:34 GMT

تقاضای سوخت هند در حال بهبود است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۱۹۹

تقاضای سوخت هند در حال بهبود است

تقاضای سوخت هند در حال بهبود از اوج موج دوم شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در این کشور است.

به گزارش برنا از خبرگزاری راشاتودی، تقاضای سوخت هند در دو هفته نخست ماه ژوئن ۱۳ درصد افزایش یافت، این نخستین افزایش ماهانه تقاضا در این کشور از ماه مارس است و نشان می‌دهد زمان تأثیر منفی موج دوم شیوع ویروس کرونا در هند به اوج و افول خود رسیده است و روند مصرف احیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع آگاه از داده‌های اولیه خرده‌فروشان بزرگ سوخت هند اعلام کردند که فروش گازوئیل - پرکاربردترین سوخت جاده‌ای - و فروش بنزین در سومین واردکننده بزرگ جهان تاکنون در ماه جاری میلادی افزایش یافته است.

هند با کاهش موارد روزانه ابتلا به کرونا در هفته‌های اخیر، برخی محدودیت‌ها را کاهش داده و شاهد افزایش تحرک و استفاده از وسایل نقلیه مسافربری بوده است.

این در حالی است که فروش سوخت حمل‌ونقل جاده‌ای هنوز به سطح پارسال نرسیده است.

احیای تقاضا در هند به شرکت‌های بزرگ نفتی و اوپک امید می‌دهد که روند افزایش روزافزون مصرف نفت در سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان ادامه دارد و این کشور ممکن است بدترین دوران مصرف سوخت را پشت سر گذاشته باشد.

شیوع موج دوم همه‌گیری کرونا در ماه مارس و کاهش تقاضای نفت این کشور در چند هفته گذشته سبب شده بود که چشم‌انداز مصرف جهانی این کالا تیره شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس بنزین جهان وسایل نقلیه اوپک نفت کرونا سوخت هند سوخت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل

جلیل سالاری معاون وزیر نفت ­در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره آخرین وضعیت تأمین سوخت در کشور گفت: در دوره سرد سال علاوه بر بخش حمل‌ونقل، باید سوخت مایع مورد نیاز نیروگاه‌ها را نیز تأمین می‌کردیم که سه میلیارد لیتر سوخت در حوزه نیروگاه‌ها مصرف شد و به موازات آن، تأمین بنزین برای سفر‌های نوروزی را انجام دادیم.   وی افزود: مصرف ۱۵۹ میلیون لیتر بنزین که در ۲۹ اسفند ثبت شد، هشت میلیون لیتر نسبت به روز مشابه در سال قبل از آن افزایش داشت؛ در مجموع، حدود ۳۷۰ میلیون لیتر جا‌به‌جایی و توزیع فرآورده‌های نفتی بنزین و گازوئیل در اسفند صورت گرفت که ۲۴ میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.   این مقام مسئول با اشاره به اینکه­ پلیس راهور میزان سفر‌ها در پنج روز ابتدایی امسال را ۱۳۹ میلیون تردد اعلام کرده، اضافه کرد: این تردد‌ها عمدتاً ثبت جاده‌ای شده که نشان می‌دهد، حمل‌ونقل عمومی در کشور فاقد ظرفیت و کارایی لازم است و از سوی دیگر، شرایط قیمتی حمل‌ونقل عمومی به شکلی است که مردم ترجیح می‌دهند از خودرو‌های شخصی استفاده کنند.   وی همچنین درباره سایر دلایل افزایش مصرف سوخت، اظهار کرد: خودرو‌های موجود در چرخه حمل‌ونقل، عمدتاً فرسوده هستند یا مصارف آن‌ها نسبت به استاندارد‌های جهانی بسیار بالاتر است. پایشی که در سامانه هوشمند سوخت انجام دادیم، نشان می‌دهد که روند مصرف سوخت خودرو‌های جدیدی که وارد چرخه می‌شوند، نسبت به سال گذشته افزایشی است.    ­سالاری با تأکید بر این که باید توجه ویژه‌ای به بهینه‌سازی مصرف سوخت شود، ادامه داد: متنوع کردن سبد سوخت، اجرایی کردن سامانه پایش در حوزه گازوئیل که سال‌هاست انجام نشده، تمرکز بر استفاده از کارت‌های سوخت شخصی و جلوگیری از جابه‌جایی این کارت‌ها، از برنامه‌های مهم مدیریت مصرف در سال ۱۴۰۳ است.   وی تأکید کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ بحث استفاده از کارت‌های سوخت شخصی آمده و باید اجرا شود؛ همچنین بحث مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن، از مسیر سیاست‌های غیرقیمتی در دستور کار و برنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ­قرار دارد.   معاون وزیر نفت­ در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در ۶ روز ابتدایی امسال نزدیک به ۱۲۰ میلیون لیتر بوده که ۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته که حدود ۱۱۵ میلیون لیتر مصرف داشتیم، افزایش یافته است.   وی افزود: به علت­ محدودیت‌­ چرخه حمل‌ونقل خودرو‌های سنگین و این که صرفاً خودرو‌های حامل کالا‌های اساسی اجازه تردد جاده‌ای دارند، ­مصرف گازوئیل بخش حمل‌ونقل در ایام سفر‌های نوروزی کاهش پیدا می‌کند که اکنون میانگین مصرف روزانه آن، از ۶۵ میلیون لیتری که قبل از این ایام بود، به حدود ۴۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.   منبع: صداوسیما باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مصرف حدود ۱۲۷میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • خطر بیخ گوش ماست
  • رشد مصرف بنزین در روزهای نخست سال ۱۴۰۳ در منطقه اردبیل