Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:17:06 GMT

۶۰ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال باید واکسینه شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۲۷۹

۶۰ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال باید واکسینه شوند

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور، عصر شنبه در گفتگو با شبکه خبر به ارائه گزارشی از روند تولید و تامین واکسن کرونا در کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مردم نگران فاصله تزریق دوز دوم واکسن نباشند، افزود: مطالعات نشان می دهد که فاصله دو دوز تزریق می تواند به اثربخشی واکسن بیافزاید.

جهانپور با اعلام اینکه برای واکسن آسترازنکا حداقل ۹۰ روز فاصله دو دوز دیده شده است، ادامه داد: برای واکسن اسپوتنیک هم فراتر از دو ماه فاصله دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که حداقل ۵۶ تا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور باید در دور اول واکسیناسیون کشوری دو دوز واکسن دریافت کنند، گفت: بر همین اساس در دور اول واکسیناسیون به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال ۱۴۰۰ نیاز داریم.

جهانپور ادامه داد: ما پیش بینی ۲۷۰ میلیون دوز واکسن کرده ایم که به شرط تحقق ۵۰ درصدی آن هم، برنامه واکسیناسیون در دور اول تامین خواهد شد.

کد خبر 5239513

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا کیانوش جهانپور سازمان غذا و دارو ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا انتخابات 1400 شیوع کرونا کووید 19 سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدای خون علیرضا زالی واکسن کووایران برکت خواب دیابت سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین

یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم