Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@18:45:58 GMT

اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر کلات

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۵۹۳

اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر کلات

فرماندار کلات از اعلام نتایج قطعی و رسمی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی ناصری عنوان کرد: شهرستان کلات استان خراسان رضوی همچون سایر شهرهای ایران ماه‌هاست که خودش را برای برگزاری انتخابات آماده کرده‌ است و بیش از ۱۰۰۰ نفر عوامل اجرایی و... در بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری اظهار کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کلات در دو حوزه‌ شهری شامل حوزه انتخاباتی کلات نادر و حوزه‌ انتخاباتی زاوین و همچنین ۴۸ حوزه روستایی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۷۸ درصدی واجدین شرایط در انتخابات افزود: در شهرستان کلات حدود ۲۸ هزار نفر واجد شرایط رأی بودند که از این تعداد، قریب به ۲۲ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که بر همین اساس می‌توان گفت ۷۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات حضور یافتند.

ناصری خاطر نشان کرد: در حوزه شهر کلات نادر و شهر زاوین ۴۷ نفر برای کسب ۱۰ کرسی انتخابات شورای اسلامی شهر با هم رقابت کردند و در روستاهای شهرستان نیز ۳۲۸ نفر برای کسب ۱۳۵ کرسی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در حوزه شهر کلات محمد پیرزاده دربندی با ۱۱۲۳ رأی، سعید عرفانی ابراهیمی با ۱۱۰۹ رأی، علی‌رضا حسن‌زاده با ۱۰۰۴ رأی، بهنام پیروی قلعه‌زو با ۷۳۹ رأی و رحمان الیاسی کلات با ۷۳۷ رأی به عنوان اعضای اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر کلات انتخاب شدند همچنین محمد رضائی و ناصر رمضانی نیز به ترتیب با کسب ۷۳۵ و ۶۹۹ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل مشخص شدند.

وی توضیح داد: شهرستان کلات شهری مرزی، گسترده و پراکنده و بعضا صعب‌العبور است و به همین دلیل کار احصای آرای مردم با سختی‌هایی همراه بود ولی خوشبختانه با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده‌ بود، سعی شد شرایط رأی دادن برای همه‌ مردم فراهم شود همچنین با توجه به این که جمعیت قابل‌ توجهی از مردم شهرستان کلات دامدار و عشایر هستند؛ با پیش‌بینی‌هایی که شده‌ بود آرای این عزیزان هم احصاء شد.

بنا بر گفته‌ فرماندار کلات، نسبت شرکت‌ کنندگان خانم به آقا در انتخابات، به ترتیب ۵۱ به ۴۹ در صد بود و بنا بر آمار، قریب به اتفاق گروه سنی که در شهرستان کلات در انتخابات شرکت کردند نیز مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بود که اکثرا جوانان بودند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 شورای اسلامی استان خراسان رضوی انتخابات شورای شورای اسلامی شهرستان کلات شهر کلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، "خشایار صنعتی " در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.    فرماندار بوکان با اشاره به افزایش مهاجرت بی رویه در طول سالیان متمادی به شهرستان بیان داشت:با توجه به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم بوجود آمده است.   تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.    صنعتی ادامه داد: نهایتا با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافتد زیستی شهرستان ضروری است و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.   صنعتی همچنین افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات اقدام کنیم.    فرماندار بوکان بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.   در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی