Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری افغانستان بعد از سقوط برخی شهرستان‌ها به دست طالبان وزیر دفاع و کشور را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، اشرف غنی،‌ رئیس‌جمهوری افغانستان در شرایط سخت کشورش بعد از تسلط طالبان بر بخش‌هایی گسترده‌ای از این کشور و نیز شروع نیروهای خارجی به خروج از افغانستان و تکمیل این فرایند تا سپتامبر آینده تصمیم به برکناری وزیران دفاع و کشور گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی همچنین گفت، سرلشکر بسم الله محمدی را به عنوان وزیر دفاع جدید به جای اسدالله خالد دو سال پس از سکانداری این پست نامزد کرده است.

در مارس گذشته نیز غنی، مسعود اندرابی را بعد از سلسله حملات علیه نیروهای افغان برکنار کرده بود. شورای امنیت ملی افغانستان در آن زمان یاسین ضیاء، رئیس ستاد کل ارتش را جانشین وزیر دفاع کرد تا اسدالله خالد بعد از بهبودی از بیماری سکان وزارت دفاع را به دست بگیرد.

همچنین عبدالستار میرزاکوال فرماندار سابق چندین شهرستان از جمله قندوز برای سرپرستی وزارت کشور تعیین شده است. دو سرپرست وزیر در انتظار رای اعتماد پارلمان هستند.

این تغییرات در شرایطی است که جنگجویان طالبان توانسته‌اند چندین شهرستان را تحت تسلط خود بگیرند به طوری‌که از زمانی که نیروهای آمریکایی و خارجی رسما خروج خود از افغانستان را از اول ماه مه آغاز کرده‌اند طالبان بر ده‌ها شهرستان مسلط شده است.

مسؤولان محلی امروز، ۱۹ ژوئن گفتند، دست‌کم شش شهرستان دیگر در مناطق تخار، فاریاب، جوزجان، سمنجان، فرح و پکتیا در کمتر از یک هفته به دست طالبان سقوط کرده‌اند.

گزارش سازمان ملل شکست‌های اخیر دولت را با شکست‌های کل سال گذشته مقایسه کرد زمانی که پنج منطقه به دست طالبان افتاد که آنهم چهار منطقه ظرف چند روز دوباره به دست نیروهای افغان آزاد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

دیگر خبرها

  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد