Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@19:14:02 GMT

یحیی گل محمدی و رکورد ویژه اش در سوپرجام

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۷۰۲

یحیی گل محمدی هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی قهرمان سوپرجام شده است

یحیی گل محمدی در سوپرجام یک رکورد جالب و ویژه دارد.

به گزارش طرفداری، سوپرجام فوتبال ایران طی دو دهه گذشته فقط شش بار سرانجام داشته و به کلکسیون تیم قهرمان برده شده است. یک بار در دهه 80 و چهار بار هم در دهه 90 و البته که دیدار فردا آخرین سوپرجام دهه 90 محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوپرجام های برگزار شده، پرسپولیس پرافتخارترین تیم و رکورددار است. سرخ پوشان سه بار متوالی قهرمان این جام شده اند و فردا به دنبال بردن چهارمین جام هستند.

اما نکته ای که در این میان جالب به نظر می رسد، به رکورد ویژه یحیی گل محمدی مربوط می شود. او هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی این جام را مال خود کرده است.

یحیی در سال 1384 و در تنها سالی که سوپرجام در دهه 80 برگزار شد، مدافع تیم صبا بود. صبای پرستاره به عنوان قهرمان جام حذفی در یک دیدار جنجالی و پرحاشیه با 4 گل فولاد قهرمان لیگ را شکست داد و جام را گرفت. در آن بازی اتفاقات جالبی هم رخ داد. ایمان مبعلی روی پای علی دایی تکل شدیدی زد و دیگر به تیم ملی دعوت نشد و در ادامه نیز در دقیقه 80 و پس از اینكه تیم فوتبال خوزستان سه تعویض خود را انجام داده بود، ابراهیم میرزاپور دچار مصدومیت شدید شد و محمد علوی هافبک این تیم به جای میرزاپور درون دروازه قرار گرفت.

یحیی گل‌ محمدی به عنوان سرمربی نیز توانسته برنده سوپرجام باشد. او که دو بار پیاپی با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد، بار اول باید مقابل سپاهان سوپرجام را برگزار می کرد که این بازی برگزار نشد اما بار دوم جدال ذوب آهن و استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ پانزدهم در سوپر جام برگزار شد و در این بازی ذوبی ها در وقت‌های اضافه 4 بر 2 آبی پوشان اهوازی را شکست دادند و برنده سوپر جام شدند.

حالا یحیی گل محمدی به دنبال سومین سوپرجام شخصی و چهارمین سوپرجام متوالی پرسپولیس است و برای رسیدن به این هدف باید مقابل تراکتور به پیروزی برسد.

آیا پرسپولیس و یحیی موفق به شکست تراکتور و رسول خطیبی خواهند شد؟

 

بیشتر بخوانید:

یحیی به دنبال سومین پیروزی پیاپی مقابل تراکتور

 

اخبار داغ 

مریم14 ساله 2 بچه نامشروع دارد / تجاوز از 10 سالگی در خانه مادربزرگ + عکس دردسر 9 میلیارد تومانی استقلال در شرایط بحرانی باشگاه / اختصاصی طرفداری مرگ دلخراش مهاجم سابق پرسپولیس عراقی ها مقابل ایران تبانی کردند | گزارش سایت عراقی ضرر 4 میلیارد دلاری کریستیانو رونالدو به شرکت کوکاکولا جانی ریورا، اسطوره میلان: نمی خواهم با واکسن زدن بمیرم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: یحیی گل محمدی هم به عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت گل‌محمدی درباره مذاکره با تراکتور شکست

آفتاب‌‌نیوز :

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پیشین تیم پرسپولیس و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در حالی که این روز‌ها شایعات زیادی را پیرامون سرمربیگری در تراکتور پیش روی خود می‌بیند، گفتگویی کوتاه انجام داد.

گل‌محمدی در ابتدا با تائید مذاکرات با باشگاه تراکتور اظهار داشت: من هیچ مشکلی برای کارکردن ندارم، با تراکتور مذاکرات زیادی داشتم. من بازیکن و مربی این تیم بودم و روز‌های خوبی را همراه با مردم تبریز گذراندم.

او درباره علاقه به کار کردن در تبریز عنوان کرد: شهر تبریز و هواداران تراکتور را خیلی دوست دارم و باید از این فرصت استفاده کنم و از لطفی که هواداران تراکتور در این چند روز به من داشتند، تشکر کنم. من عاشق کار کردن در کشورم هستم و همیشه آماده خدمت به جوانان کشورم خواهم بود.

یحیی در مورد تاخیر در امضای قرارداد با تراکتور گفت: به دلیل مشکلات شخصی از باشگاه زمان خواستم تا به آن‌ها رسیدگی کنم.

کاپیتان اسبق تیم ملی ایران که سابقه کار در تیم‌های مختلف لیگ برتری را دارد، در سال‌های گذشته با کسب سه قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، خود را به عنوان یکی از پرافتخارترین چهره‌های لیگ برتری معرفی کرده است.

او همچنین در اواخر دهه ۱۳۶۰ به عنوان بازیکن در تیم تراکتور حضور داشت و همچنین در لیگ هفدهم یک دوره کوتاه در قامت سرمربی پای به تبریز گذاشت و حالا در آستانه سومین دوره حضور در تبریز است.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • مطهری دومین چهره‌ای که بعد از خداداد عزیزی از تیم ملی جدا شد
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!
  • سکوت گل‌محمدی درباره مذاکره با تراکتور شکست
  • دستیار یحیی، سرمربی موقت تراکتور شد
  • انریکه: رکورد را خراب کردی، هیچکس از امباپه نپرسیده بود