Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از پیشگامی سربیشه در جدول رده بندی مشارکت شهرستان‌های استان در انتخابات امسال خبر داد.

ناصر خوش خبر، امشب ۲۹ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: سربیشه با ۱۰۰.۷ درصد، طبس با ۱۰۰.۲ درصد و خوسف با ۹۴.۸۱ درصد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم مشارکت‌های استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از مردم استان، این موفقیت را به همه تبریک گفت و تصریح کرد: آخرین نتایج انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره های عشایری، حکایت از مشارکت حداکثری مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۱۴۰۰ دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته وی؛ در حال حاضر، خراسان جنوبی با ۷۴ درصد مشارکت بر اساس آرای کل مأخوذه، جایگاه اول را در کل کشور دارد و امیدواریم در ادامه با نهایی شده آمار در کلیه استان‌ها، در همین رتبه باقی بمانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از کل ۵۶۹ هزار جمعیت واجد شرایط استان مجموع ۴۲۲ هزار و ۵۹۹ مورد، آرای مأخوذه صحیح و باطله است؛ تعداد آرای باطله استان هزار و ۸۳ مورد است.

خوش خبر ادامه داد: تعداد تعرفه‌های بکار گرفته شده ۷۱۰ هزار برگه است که ۴۲۳ هزار و ۶۸۲ تعرفه استفاده شده  و ۸۶ هزار و ۳۱۸ برگه نیز ذخیره مانده است.

وی با اشاره به اینکه آمار صحیح مأخوذه استان ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رأی است، تصریح کرد: از مجموع این آرا، سید ابراهیم رئیسی ۳۴۳ هزار و ۱۰۶ رأی، محسن رضایی میرقائد  ۱۷ هزار و ۲۶۰ رأی، عبدالناصر همتی  ۲۳ هزار و ۲۲۰ رأی و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۲ هزار و ۳۴۹ رأی را کسب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان به تشریح میزان مشارکت مردم در شهرستان های استان پرداخت و گفت: میزان مشارکت در بشرویه ۷۵.۱۴ درصد بوده و از میزان ۱۴ هزار و ۶۷۶ رأی مأخوذه و ۱۳ هزار و ۹۹۲ رأی صحیح، سید ابراهیم رئیسی ۱۲ هزار و ۴۱۷ رأی،  محسن رضایی میرقائد ۴۴۶ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۵۰۲ رأی و عبدالناصر همتی ۶۲۷ رأی را کسب کرده‌اند.

خوش خبر با بیان این که بیرجند، کمترین میزان مشارکت را در بین شهرستان‌های استان داشته، ادامه داد: میزان مشارکت در بیرجند ۵۹.۹۵ درصد بوده و از میزان ۱۲۰ هزار و ۳۴۳ رأی مأخوذه و ۱۱۲ هزار و ۱۹۲ رأی صحیح، سید ابراهیم رئیسی ۹۵ هزار و ۵۶۲ رأی،  محسن رضایی میرقائد ۴ هزار و ۶۶۱ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۴ هزار و ۴۲۲ رأی و عبدالناصر همتی ۷ هزار و ۵۴۷  رأی را کسب کرده‌اند.

وی با یادآوری این نکته که خوسف سومین شهرستان به لحاظ مشارکت بوده، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت درخوسف ۹۴.۸۱ درصد بوده و سید ابراهیم رئیسی ۱۸ هزار و ۳۳۷  رأی،  محسن رضایی میرقائد ۶۹۰ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۴۷۱ رأی و عبدالناصر همتی ۷۰۱  رأی را کسب کرده‌اند.

به گفته وی؛ میزان مشارکت در شهرستان درمیان ۸۴.۴۴ درصد بوده و سید ابراهیم رئیسی ۲۵ هزار و ۸۴ رأی، محسن رضایی میرقائد ۲ هزار و ۲۹۷ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۶۹۰ رأی و عبدالناصر همتی ۳ هزار و ۳۸۳ رأی را کسب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی، میزان مشارکت مردم در شهرستان زیرکوه را ۸۶.۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: سید ابراهیم رئیسی  ۲۱ هزار و ۴۱۹ رأی، محسن رضایی میرقائد ۸۰۸ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۴۳۹  رأی و عبدالناصر همتی  هزار و ۵۰۱  رأی را کسب کرده‌اند.

خوش خبر تصریح کرد: در شهرستان سرایان با ۷۱.۲۸ درصد مشارکت مردم،  سید ابراهیم رئیسی ۱۴ هزار و ۳۴۷  رأی، محسن رضایی میرقائد ۸۶۷ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۵۸۰ رأی و عبدالناصر همتی هزار و ۱۲۲ رأی را کسب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سربیشه با ۱۰۰.۷ درصد، بیشترین میزان مشارکت را داشته، ادامه داد: در این شهرستان، سید ابراهیم رئیسی  ۲۵ هزار و ۹۳ رأی، محسن رضایی میرقائد ۸۴۶ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۵۴۵ رأی و عبدالناصر همتی  هزار و ۱۶۶ رأی را کسب کردند.

به گفته وی؛ در شهرستان طبس نیز که با رقم ۱۰۰.۲ درصد مشارکت در جایگاه دوم ایستاده، سید ابراهیم رئیسی ۳۳ هزار و ۱۰۷ رأی، محسن رضایی میرقائد هزار و ۸۵۴  رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هزار و ۵۵۲  رأی و عبدالناصر همتی ۲ هزار و ۷۴۴  رأی را کسب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان، میزان مشارکت مردم در شهرستان فردوس را ۷۳.۴ درصد برشمرد و گفت: سید ابراهیم رئیسی ۱۹ هزار و ۹۱۲  رأی، محسن رضایی میرقائد ۹۰۷ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۳ رأی و عبدالناصر همتی  هزار و ۲۴۷ رأی را داشتند.

خوش خبر خاطرنشان کرد: در شهرستان قاینات هم میزان مشارکت مردم ۷۰.۹  درصد بوده و سید ابراهیم رئیسی ۵۱ هزار و ۳۳۷ رأی، محسن رضایی میرقائد ۲ هزار و ۱۲۸ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی هزار و ۴۷۴ رأی و عبدالناصر همتی  ۲ هزار و ۳۰۰  رأی را کسب کردند.

وی درخصوص شهرستان نهبندان هم گفت: میزان مشارکت مردم در نهبندان ۷۷.۳ درصد است و سید ابراهیم رئیسی  ۲۶  هزار و ۴۹۱ رأی، محسن رضایی میرقائد هزار و ۷۵۶  رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۶۸۱  رأی و عبدالناصر همتی  ۸۸۲  رأی را در این شهرستان داشتند.

وی یادآور شد: نتایج شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و تیره‌های عشایری به تفسیر توسط فرمانداران اعلام می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ منطقه خراسان جنوبی سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رأی و عبدالناصر همتی میزان مشارکت مردم سید ابراهیم رئیسی محسن رضایی میرقائد رئیس ستاد انتخابات رأی را کسب کرده اند میزان مشارکت خراسان جنوبی درصد بوده ۲ هزار خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال