Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:25:54 GMT

جنگ لفظی میان ترکیه و فرانسه ختم به خیر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۳۰۳

جنگ لفظی میان ترکیه و فرانسه ختم به خیر شد

خبرگزاری فارس: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت، جنگ لفظی میان پاریس و آنکارا به آتش‌بس ختم شد.

به نوشته «یاهو نیوز» لودریان روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت، دیدار هفته گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او در حاشیه نشست سران ناتو به تغییر لحنی میان دو کشور منتج شد اما همچنان گام‌های محکم‌تری در این زمینه باید برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به اختلافات دو کشور در زمینه سوریه، لیبی و شرق دریای مدیترانه گفت: «این به نوعی آتش‌بس [جنگ] لفظی است. این اتفاق خوبی است اما کافی نیست. آتش‌بس لفظی به‌معنای عمل نیست و ما از ترکیه انتظار داریم در زمینه موضوعات حساس دست به عمل بزند».

لودریان افزود، فرانسه مشتاق است به‌طور ویژه با ترکیه درخصوص مسائل لیبی که آنکارا هزاران شبه‌نظامی سوری به آن کشور فرستاده است، همکاری کند.

 در جلسه روز دوشنبه ماکرون و اردوغان که حدود ۵۲ دقیقه طول کشید، دو طرف درباره مسائل دوجانبه از جمله بحران‌های منطقه‌ای مانند سوریه و لیبی و همچنین همکاری‌ها در قالب ناتو صحبت کردند.

ماکرون در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران بعد از این دیدار گفت: «صحبت‌های من با رئیس‌جمهور اردوغان منجر به تمایل مشترک برای همکاری در سوریه و لیبی شد. من به او (اردوغان) گفتم که اعضای ناتو باید اهداف مشترک استراتژیک خود را روشن کنند».

منبع: فردا

کلیدواژه: لودریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه