Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@13:35:40 GMT

مدیران اقتصاد ی رییسی : چه کسانی با کدام اندیشه ها ؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۴۲۹

بدون چون وچرا باید قبول کرد ابراهیم رییسی از گروه فکری که درایران به گروه لیبرال یانئولیبرال مشهور شده اند و مسعود نیلی مشاور اقتصادی حسن روحانی واز مقامهای بلند پایه برنامه ریزی در دولت اصلاحات در صدرآنها قراردارد استفاده نخواهد کرد. اصولگراهای تند روکه رییسی نیز خود را از آنها جدا نمی بیند سالهای طولانی است نئولیرالها را زیر تیغ قرارداده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیف های گوناگون اصولگرایان می گویند اقتصاددانان و مدیران اقتصادی که اندیشه اقتصاد آزاد دارند عامل بدتر شدن وضعیت اقتصادی ایران در همه سالهای 1368 به این سو بوده اند. . برخی از طیف های تندروترحتی اصولگرایان کابینه و رفتار اقتصادی دولت احمدی نژاد رانیز نزدیک به  نئولیبرال  ها معرفی می کنند. به این ترتیب شمار قابل اعتنایی از مدیران واقتصاددانان دهه های 1370 به این طرف که در کابینه های دولتهای سازندگی ، اصلاحات و اعتدال مدیریت کلان سازمانها ووزارتخانه های اقتصادی را دراختیار داشتند به طور طبیعی و با توجه به گرایش رییسی و اصولگرایان از چرخه  فعالیت دردولت سیزدهم دور خواهندشد. آیا افرادی مثل حسین راغفر یا فرشاد مومنی و اصولا اقتصاددانان نهادگرا در تیم اقتصادی دولت سیزدهم به کار گرفته خواهمد شد؟ به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی اقتصاددانان مجلس مثل احسان خاندوزی که گفته می شود نمونه مناسبی برای فعالیت در دولت سیزدهم است در دانشگاه علامه طباطبایی با این گروه همکاری کارشناسانه داشته و حتی درنهادهای این گروه سخنرانی  نیز می کنند احتمال دارد برخی از این افراد را جذب کنند. اما واقعیت این است که تمایل افراد یادشده برای همکاری با دولت سیزدهم نزد چهره های اصلی نهادگرایان چندان بالانیست. علاوه براین افراد یادشده تجربه فعالیت دراجرا ندارند و برای این فعالیت ها ورزیدگی ندارند. یک دسته سوم از افرادبرای فعالیت در نهادهای اصلی اقتصادی باقی می مانند که برخی از آنها در بالاترین مقامهای اجرایی اقتصادی آستان قدس رضوی فعالیت داشتهودارند و در همین حال  در سالهای دور ونزدیک در نهادهای بزرگ  اقتصادی مدیریت کرده اند. کسانی مثل فرهاد رهبر که مدتی نیز رییس سازمان برنامه و بودجه دردولت اول احمدی نژاد بود نمونه ای از این دست مدیران به حساب می آیند.  شاید شماری از اعضای کابینه های احمدی نژاد مثل میرکاظمی برای وزات نفت یا پرویز داودی برای وزارت اقتصاد استفاده کند. حتی می توان تصور کرد داود دانش جعفری نیز در گروه مدیران اقتصادی دولت سیزدهم بتوانند فعالیت کنند. برخی از مدیران ارشد کابینه های روحانی که با او به مشکل برخورده واز دولت بیرون رانده شدند نیز امیدوارند راه آنها به دولت تازه بازشود. رضا رحمانی وزیر صنعت  معدن وتجارت نمونه ای از این دست مدیران به حساب می آیند.  

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مدرسه مطالعات دین باشگاه‌اندیشه نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت» برگزار می‌شود.

سخنرانان این نشست عبدالمجید مبلغی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سیدمحمدعلی حسینی‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و حسن اجرایی (نویسندۀ کتاب) هستند.

نشست گفت‌وگو پیرامون کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت» روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸:۳۰ در شبستان باشگاه اندیشه واقع در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک ۲۳ برگزار می‌شود.

حضور برای عموم در این نشست آزاد و رایگان است.

کد خبر 6082680 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد