Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی در دیدار خود توافق کردند آنکارا نقش مهمی در زمینه تأمین امنیت فرودگاه کابل برعهده بگیرد و در این رابطه، طرحی در دست تهیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق در شرایطی حاصل شده است که آمریکا نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند. سالیوان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: آمریکا همچنین در حال برنامه‌ریزی اضطراری درباره چگونگی رسیدگی به اوضاع برای شرایطی است که ترکیه نتواند اقدام کند یا به نحوی محدود اقدام کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پس از اجلاس ناتو به خبرنگاران گفته بود آنکارا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و مالی آمریکا و نیز همکاری پاکستان و مجارستان نیاز دارد.

پیش از این رسانه‌های افغان نیز اعلام کرده بودند دولت این کشور برای سپردن مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای به نظامیان ترکیه در حال رایزنی است.

این در حالی است که گروه طالبان خواستار خروج همه نظامیان خارجی به همراه نظامیان آمریکایی از افغانستان پیش از سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر شده است. طالبان تاکید دارد امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل باید برعهده نیرو‌های افغان قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جیک سالیوان فرودگاه کابل خروج از افغانستان نظامیان آمریکایی تحولات افغانستان تأمین امنیت فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند + فیلم
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند
  • ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد