Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@12:45:02 GMT

هشدار سازمان ملل نسبت به یک همه گیری دیگر در جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۵۴۲

هشدار سازمان ملل نسبت به یک همه گیری دیگر در جهان

حداقل ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان طی دو دهه گذشته تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند و این بحران بیش از ۱۲۴ میلیارد دلار هزینه اقتصادی داشته است.

سازمان ملل در گزارشی تازه نسبت به احتمال وقوع انواع مختلفی از همه گیری که در آینده جهان با آنها روبرو خواهد بود، هشدار داد و یکی از این موارد بحران خشکسالی است که به نظر می رسد بشر به گونه ای جدی تر در سالهای آتی گرفتار آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، بررسی هزاران سال تاریخ نشان می دهد که خشکسالی بحرانی جدید نیست. گاهی اوقات بشر بر این بحران چیره می شود اما اغلب موفق به این کار نمی شود.

نگاه به آینده به ما نشان می دهد که ترکیبی از تغییرات آب و هوایی، شیوه های ضعیف مدیریت آب و افزایش تراکم جمعیت حاکی از احتمال وقوع همه گیری خشکسالی های فاجعه بار در آینده در نقاط مختلف دنیا است.

گزارش ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشکسالی۲۰۲۱، به بررسی جزئیاتی از خطراتی که در سال های آینده در نتیجه کاهش بارندگی در نقاط مهم سراسر جهان با آن روبرو هستیم، پرداخته و عوامل موثر در بروز خشکسالی و اقدامات مختلفی که بشر باید برای مقابله با کمبود آب انجام دهد را مورد بررسی قرار داده است.

این واقعیت که گرمایش جهانی موجب توزیع مجدد منابع آب می شود واقعیت تلخی است که بسیاری از مردم جهان مجبور هستند با آن روبرو شوند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: با تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیتهای بشر، تداوم و شدت خشکسالی در برخی از مناطق کره زمین که در حال حاضر اغلب آنها با کمبود آب مواجه هستند، افزایش یافته است.

محققان تاکید کردند: همانطور که به نظر می رسد جهان به طور نسبی به سمت افزایش دمای بیش از دو درجه سانتیگراد نسبت به سطح قبل از صنعتی شدن حرکت می کند، اثرات خشکسالی در حال شدت یافتن است و پیش بینی می شود در بسیاری از مناطق این وضعیت وخیم شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس الرت، حداقل ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان طی دو دهه گذشته تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند و این بحران بیش از ۱۲۴ میلیارد دلار هزینه اقتصادی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خشکسالی بحران جهانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای را در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی اقدامات وحشیانه و خصمانۀ رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت ایران شده؛ لذا به اطلاع هموطنان می‌رساند در صورت مشاهدۀ هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آنها را به بخش گزارش‌های مردمی سایت گرداب ارسال نمایند.

این اطلاعیه می‌افزاید: لازم به ذکر است طبق مواد ۶، ۷ و ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با مجرمان برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • موضع تازه چین نسبت به تنش‌های ایران ـ اسرائیل
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار گاردین نسبت به تصمیمات آتی کابینه جنگ اسرائیل
  • گاردین نسبت به تصمیمات آتی کابینه جنگ اسرائیل هشدار داد
  • دیپلمات روس نسبت‌به پاسخ اسرائیل هشدار داد
  • هشدار دیپلمات روس درباره آغاز بحران جدیدی در خاورمیانه