Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:46:43 GMT

مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۸۹۴

مشاهده گونه نادر و کمیاب گربه پالاس در طبیعت کوهسرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست این شهرستان، محمدجواد علیپور اظهار کرد: برابر گزارش واصله از دوست داران طبیعت در شهرستان کوهسرخ مبنی بر حضور یک گربه وحشی در باغستان‌های این شهرستان، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست کاشمر که در نزدیکی منطقه در ضلع شمال منطقه شکارممنوع سید مرتضی مشغول گشت و پایش منطقه بودند بلافاصله به محل موردنظر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حفاظت محیط‌زیست کاشمر با اشاره به حضور مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه، یادآور شد:  پس از مستندسازی و تهیه عکس و فیلم مشخص شد گربه موردنظر، گربه پالاس بوده که یک گربه سان کمیاب و باارزش است.

وی بابیان اینکه علیرضا برهانی و محمد عباس زاده دو محیط‌بان اعزامی برای مستندسازی بودند، خاطرنشان کرد: مأمورین پس از مستندسازی به‌منظور جلوگیری از آسیب احتمالی ساعاتی در محل مستقر بودند و پس از اطمینان از دور شدن حیوان به سمت کوهستان  و تأمین امنیت آن منطقه را ترک کردند.

علیپور تأکید کرد:  گربه پالاس بانام علمی felis manul  یکی از ۸ گربه سان ایران است که از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض است که در کنترل جمعیت جوندگان و آفات زراعی نقش مهم و مؤثری دارد، به‌طوری‌که وجود این‌گونه باارزش نشان‌دهنده غنای زیستی شهرستان کوهسرخ و منطقه شکارممنوع سید مرتضی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر گربه پالاس گربه سان کمیاب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد