Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» که روز شنبه یافته‌های این بررسی را در هنگ‌کنگ منتشر کرد، از قول سرپرست این پژوهش پروفسور بنجامین کاولینگ، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU) نوشت که برخی از افرادی که واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک را دریافت کرده‌اند، ممکن است به یک دوز سوم یادآور واکسن نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی که با حمایت دولت هنک‌ کنگ بوسبیله دانشکده بهداشت عمومی HKU انجام شد و شامل ردیابی پاسخ‌های آنتی‌بادی ۱۰۰۰ نفر بود که هر یک از این دو واکسن را دریافت کرده بودند.

مقامات دولت اندونزی هفته پیش هشدار داده بودند که بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی با وجود واکسینه شدن با واکسین سینوواک به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و کار چندین نفرشان به بستری کشیده است و این نگرانی ایجاد شده است که این واکسن در برابر گونه‌های واگیرتر جدید کروناویروس اثربخشی نداشته باشد.

اروگوئه در اوائل ماه ژوئن (خرداد) داده‌های جهان واقعی را درباره اثربخشی واکسن کرونای شرکت سینوواک را در جمعیتش منتشر کرد که نشاندهنده اثربخشی ۹۰ درصدی آن در پیشگیری از بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه و مرگ بود.

دولت اروگوئه همچنین اثربخشی واکسن فایزر/بیونتک را در میان ۱۶۲۰۴۷ نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی و افراد بالای ۸۰ سال بررسی کرد و به این نتیجه رسید که این واکسن در پیشگیری از از بستری شدن در بخش مراقبت ویژه و مرگ اثربخشی ۹۴ درصدی و در در کاهش عفونت‌ها اثربخشی ۷۸ درصدی دارد.

کد خبر 608752 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا- فایزر واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا فایزر واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی، در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری خبرآنلاین، بیان کرد: «خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.» در همین راستا، وزیر نفت به اظهارات او واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. منبع:‌ آخرین خبر

 

دیگر خبرها

  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم
  • فیلم| واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • پاسخ محکم کروس به برادرش: به تو ربطی ندارد!
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده
  • افزایش ۱.۵ درصدی بستری در بیمارستان‌ها / انتقال ۹۳ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون