Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:52:30 GMT

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین فردا ادامه پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۹۸۷

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین فردا ادامه پیدا می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که طرفین برجام با ایران در روز یکشنبه نشستی رسمی برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا روز شنبه با اشاره به تداوم گفت‌وگوها بر سر احیای برجام اعلام کرد که طرفین توافق هسته‌ای با ایران در روز یکشنبه نشستی رسمی خواهند داشت.

دقایقی پیش نیز میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین از برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در روز یکشنبه مورخ ۲۰ ژوئن خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!

به گزارش جام جم آنلاین، افزون بر آمریکا که در روزهای اخیر افراد و تهادهای جدیدی را در فهرست تحریم گنجلنره، اتحادیه اروپا هم مشغول بررسی طرح‌های جدید تحریمی است.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع بودند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند. 

این البته اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

اما آنچه صاحبنظران در آمریکا و اروپا به‌خوبی آن را دریافته‌اند، اینست که تحریم دیگر ترسی را در ایران ایحاد نمی‌کند و حتی دلالان دلار که از هر فرصتی برای افزایش مصنوعی نرخ ارز استفاده می‌کنند هم اهمیتی به چنین خبرهایی نمی‌دهند.

دلیل این بی‌توجهی‌ها اینست که غرب پیش از این بارها از حربه تحریم علیه کشورمان بهره جسته و اقتصاد این در چهار دهه گذشته به تدریج خود را با واقعیت تحریم تطبیق داده و راه‌های دور زدن آن را فراگرفته است.

رسیدن ایران به رشد اقتصادی مثبت در سالهای اخیر گواه آن است که ایران از شوک تحریم‌های حداکثری بیرون آمده و حالا دیگر تحریمی نمانده که آمریکا و اروپا با تکیه بر آن بر ایران فشاری مضاعف ایجاد کنند.

صاحبنظران غربی پیش از این بارها به سیاستگذاران خود گفته بودند که کشش تحریم‌ها برای اثرگذاری بر رفتار کشورها محدود است و تحریم‌های بلندمدت بر هیچ کشوری اثر ماندگار نگذاشته است.

نگاهی به رفتار کشورهایی مانند کوبا یا کره شمالی نشان می‌دهد حتی این کشورها با ظرفیت داخلی بسیار محدودتر نسبت به ایران یا روسیه، سالهاست به تحریمهای غرب عادت کرده و سیاستهای خود را متناسب با این تحریم‌ها تنظیم کرده‌اند.

به این ترتیب به‌خوبی می‌شود دریافت که کشورهای غربی برای فشار بیشتر بر کشورمان ابزاری در اختیار ندارند و پس از قدرت‌نمایی دفاعی اخیر کشورمان، حالا این کشورها می‌دانند که به‌جز تبلیغات رسانه‌ای، تیری در تفنگ‌های خود برای شلیک به جمهوری اسلامی ندارند.

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه