Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف سعودی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هفت پهپاد بمب گذاری شده را که از سوی شبه نظامیان حوثی (جنبش انصار الله) به سمت جنوب عربستان به پرواز در آمده بود، رهگیری و منهدم کرده است.
 
این در حالی است که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) از حمله به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان با استفاده از پهپادهای نوع قاصف K۲ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: در این حمله اهداف از پیش تعیین شده مورد هدف قرار گرفت .
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که این حمله در پاسخ به حملات نیروهای ائتلاف سعودی و ادامه محاصره این کشور انجام شد.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.
 
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.
 
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
 
 انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد انتظار دارد کشور‌های ائتلاف اوپک پلاس از ژوئیه (خرداد) آینده شروع به افزایش تدریجی تولید نفت کنند. 

بر اساس گزارش الخلیج آنلاین، الشرق دیروز جمعه اعلام‌کرد امین ماطی، رئیس هیات وام دهی این موسسه به عربستان سعودی در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: فرض ما بر این است که عقب نشینی کامل از کاهش تولیدات، در آغاز سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد.

ماطی همچنین خاطر نشان کرد با توجه به برنامه‌های عربستان سعودی برای توسعه صنایع از تولید گرفته با خدمات لجستیک، صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد، حرکت رشد بخش غیرنفتی حداقل تا دو سال آینده به قوت خویش باقی بماند.

صندوق بین‌المللی پول بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود که این هفته منتشر شد، برآورد‌های خود را از نرخ رشد اقتصاد عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان از ۵.۵ درصد به ۶ درصد افزایش داد تا پس از هند در رتبه دوم قرار گیرد.

این صندوق همچنین انتظار دارد تولید نفت عربستان سعودی در اوایل سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیون بشکه در روز برسد که کمترین میزان در سه سال اخیر  ۹ میلیون بشکه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • فیلم| انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • روسیه از انهدام ۵۰ پهپاد مهاجم اوکراین خبر داد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای