Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: استان ایلام  رتبه سوم مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به نسبت جمعیت کسب کرد و براساس تعرفه‌های مصرفی، میزان مشارکت مردم ایلام بیش از ۶۳ درصد بوده است.

" الیاس فتاحی" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  جمعیت واجد شرایط رای‌دهی در ایلام را ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و  رتبه سوم کشور را  از نظر مشارکت سیاسی به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آیت الله سیدابراهیم رئیسی، محسن رضایی ، عبدالناصر همتی و قاضی‌زاده هاشمی به ترتیب بیشترین میزان رای مردم ایلام را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه این شهر، با بیان اینکه اصل ارتباط با مردم را بسیار تشویق می‌کنم ادامه داد: استاندار سمنان می‌گوید که به ۴۰۰ روستای استان سفر داشته است. حتما نیاز نیست با کسانی بنشینیم که به ما رأی دادند. اتفاقا با کسانی که به ما رأی ندادند هم جلسه بگذاریم. این افراد هم شهروندان جامعه هستند. «ما» یعنی ۸۵ میلون نفر و نباید از این ۸۵ میلیون نفر گروهی را جدا کرد. نگاهی که رهبر معظم انقلاب به جامعه دارند این است و رهبر معظم انقلاب امروز الگوی جامعه برای همه ما هستند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امسال سال مشارکت مردمی است. نخستین نکته در مشارکت ایجاد ساز و کار است. مردم کجا باید مشارکت کنند؟ باید بستر را برای مشارکت مردم فراهم کنیم. کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است. هر جا که دولت خودش ورود می‌کند کار دشوار می‌شود، اما هر جا نظارت و حمایت کرد، بخش خصوصی موفق عمل کرد. ستاد احیاء صنایع و واحدهای راکد که حدود هشت هزار و ۴۰۰ واحد را فعال کرد، با همین نگرش توانست اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه روز عید فطر سه نکته توانمندسازی، گفتمان‌سازی مشارکت عمومی و رفع موانع را خدمت رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبردهای تحقق مشارکت مردمی مطرح کردم، افزود: باید تلاش کنیم مشارکت مردمی را در همه حوزه‌ها با همین راهبرد عملیاتی کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه باید با همدلی و انسجام در سفر استانی دولت طوری عمل کنیم که مردم احساس رضایت کنند و رضایت مردم با قطعنامه و سخنرانی محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مردم باید پیشرفت را احساس کنند. تلاش بر این باشد که از بورکراسی اداری دوری شود تا روند رسیدگی به مشکلات مردم شتاب بگیرد.

تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بازبینی شود

رییس جمهور گفت: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و مدیر باید طوری عمل کند فعالیتش مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

رییس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد نباید ریشه آن کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت باشد. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم آیا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی

وی ادامه داد: به هر دستگاهی اگر مراجعه کنیم آماری درباره عملکردشان می‌دهند. حتما هم درست می‌گویند. در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، نظام اداری همه گزارش‌ها و عملکردهایی ارائه می‌دهند. اما آیا خروجی کار به آن‌چه که انتظار داشتیم رسیده است؟ باید ببینیم توسعه‌یافتگی متناسب با نظام انقلابی در خروجی فعالیت‌های ما دیده می‌شود یا نه.

فراتر رفتن از عنوان‌ها تا استفاده از ظرفیت علمی

آیت الله رئیسی افزود: عناوینی که به مدیران می‌دهند نباید ما را دچار اشتباه کند. برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است، در حالی که من یک طلبه هستم. باید ببینیم مردم از ما چقدر رضایت دارند؟ امروز انتظار مردم از این دوره از کار و مدیریت این است که طرحی نو دراندازیم و کاری متفاوت ارائه دهیم. ظرفیت هم در کشور بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف فرمایشاتی داشتند که مخاطب این اظهارات ما(دولت) است، خاطرنشان کرد: صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان سمنان و دانشگاه‌های متعدد وجود دارد. ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای پژوهشی و علمی هستند. امروز از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم. استان سمنان هم از این ظرفیت برخوردار است.

رییس جمهور افزود: باید یک بازنگری در نوع بهره‌وری داشته باشیم. ببینیم آن‌چه که نتیجه و بهره‌وری از امکانات به همین میزان است یا می‌تواند بیشتر باشد؟ من معتقدم در همه حوزه‌های کشور نسبت به بهره‌وری باید تجدیدنظر کنیم.

تاثیر توانمندی نظامی کشور

آیت الله رئیسی با بیان اینکه روحیه‌ای که سه هزار شهید و سرداران استان سمنان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند را باید امروز سرلوحه قرار دهیم، اضافه کرد: وقتی اقتدار برای کشور آفریده می شود که در صنایع پیشرفته نظامی حرف بالایی داریم و همه نتایجش را دیدیم، در سایر حوزه‌ها نیز می‌توانیم پیشتاز عمل کنیم.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۰ کشور تمام امکانات علمی و فنی خود را به میدان آوردند که کار فرزندان ایران را خنثی کنند، اما نتوانستند. می‌گفتند امکان ندارد که موشک‌های ما به آن‌جا برسد. نه با غافلگیری، بلکه با اعلامِ از پیش جوانان ما با یک کار مجاهدانه توانستند موفق عمل کنند. مردم می‌گویند وقتی در چنین کار بزرگی آنقدر موفق می‌شویم، چرا در بخش‌های دیگر گرفتاریم و باید کارهای مقدماتی انجام شود؟ اتفاقا بیشترین تحریم‌ها را در صنایع نظامی داریم و صنایع دیگر ما کمتر دچار این چالش هستند.

وی ادامه داد: انتظار از این دولت این است که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید کار جهادی کنیم. حتما از روزمرگی باید خارج شد. کارهای روزمره نباید ما را از اهداف توسعه و پیشرفت دور نگه دارد. باید متناسب با انتظار مردم کار کنیم. به این‌که گزارش عملکرد ارائه کردیم بسنده نشود.

برای حل مساله آب سمنان مجدانه تلاش شود

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌هایی که وجود دارد با هماهنگی چند مدیر به سرعت قابل حل است و باید یک کار هماهنگ و مجاهدانه صورت بگیرد تا بتوانیم خیلی از مسائل را پیش ببریم، خاطرنشان کرد: مساله آب در این استان که مورد انتظار مردم سمنان است را باید با کار مجدانه حل کنیم. گام‌هایی در این زمینه برداشته شد که امیدواریم سرعت اجرای این قبیل طرح‌ها با تلاش مسئولان استان افزایش یابد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: تلاش می‌کنیم که در مدت کوتاهی نگرانی مردم استان نسبت به مساله آب برطرف شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه رشد اقتصادی استان سمنان پنج و هفت دهم درصد و تورم در این استان کاهشی است. ۱۹ هزار مسکن در حال ساخت است که ۲ هزار دستگاه امروز تحویل می‌شود. نرخ بیکاری در سمنان رو به کاهش است و اشتغال روندی افزایشی دارد. چون زمینه برای کار وجود دارد و مهم‌تر این‌که استان از نعمت وحدت و انسجام و امنیت برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد