Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:15:34 GMT

پیام توییتری ظریف پس از شرکت در مجمع آنتالیا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۱۱۲

پیام توییتری ظریف پس از شرکت در مجمع آنتالیا

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز شنبه در توییتی نوشت: "در مجمع دیپلماسی آنتالیا بر ضرورت این اصلاحات شناختی تأکید کردم:

۱. در دیپلماسی بحث اعتماد نیست، بلکه بحث احترام به منافع همتایان است.

۲. این ایالات متحده بود که زیر برجام زد و حالا هم بر عهده ایالات متحده است که باید آن را درست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۳. خارجی‌ها دیر یا زود منطقه ما را ترک می‌کنند. باید خودمان آن را به دست بگیریم. "

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی مجمع دیپلماسی آنتالیا محمدجواد ظریف دیپلماسی انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در شش سال گذشته رسیده و فروش سالانه نفت این کشور به 35 میلیارد دلار رسیده است.

اطلاعات شرکت داده ورتکسا نشان می دهد تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ​​1.56 میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که بالاترین رقم از سه ماهه سوم سال 2018 است.

موفقیت ایران در صادرات نفت خام خود نشان دهنده مشکلاتی است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای محدود کردن ایران در بازار نفت با آن مواجه هستند.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفت: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. اگر دولت بایدن واقعاً بخواهد حرکت موثری داشته باشد، باید تمرکز را به چین معطوف کند.»

آرمن عزیزیان، تحلیلگر ارشد و متخصص تحریم ها در ورتکسا، گفت که ایالات متحده اخیراً شروع به هدف قرار دادن نفتکش های مظنون به حمل نفت خام ایران کرده است و در ماه فوریه دو نفتکش و در آوریل 13 فروند دیگر را تحریم کرده است.

او گفت، اما تأثیر این اقدام بر صادرات نفت ایران تاکنون «حداقلی» بوده است. ایرانی ها در یافتن روزنه ها بسیار خوب هستند.

عزیزیان گفت: اندازه ناوگان مورد استفاده ایران برای انتقال نفت در سال گذشته با یک پنجم افزایش به 253 کشتی رسیده است و تعداد سوپرتانکرهای حامل نفت ایران که تا 2 میلیون بشکه ظرفیت دارند از سال 2021 دو برابر شده است.

به گفته کپلر، که نفتکش‌ها را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، تقریباً تمام نفت فروخته شده ایران در سال جاری به چین رفته است و وضع تحریم های جدید علیه ایران می‌تواند نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

چین برای حدود یک دهم واردات نفت خود به ایران متکی است، اما نفت ایران را نه از طریق شرکت های نفت و گاز دولتی خود، بلکه از طریق پالایشگاه های خصوصی کوچکتر دریافت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا