Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@14:19:14 GMT

ثبت تراز تجاری منفی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۱۵۳

ثبت تراز تجاری منفی در سال گذشته

امتداد - بررسی‌ها نشان می‌دهد که صادرات ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شده که حاکی از تراز تجاری منفی در سال گذشته است که تنها در مهر ماه تراز تجاری مثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک مرکزی آمار ماهانه صادرات و واردات سال گذشته را منتشر کرد که بر این اساس بیشترین میزان صادرات در مهر ماه سال گذشته با رقم چهار میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان واردات نیز در ماه اسفند با چهار میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار به ثبت رسید.

همچنین بررسی آمارها حاکی از این است که به جز مهرماه، تراز تجاری در ۱۱ ماه دیگر سال منفی بوده است.

براساس این گزارش، صادرات در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شد. سال گذشته در فروردین ماه، ۱۹۳۱ میلیون دلار واردات انجام شد که در مقابل ۱۶۵۲ میلیون دلار هم صادر شد.

میزان صادرات و واردات دومین ماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب دو میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار و سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار به ثبت رسید.

واردات خردادماه نیز دو میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار و صادرات در این ماه نیز دو میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بود. ایران در تیر ماه سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار واردات از دیگر کشورهای دنیا داشت و دو میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار نیز کالا به دنیا فروخت.

آمار واردات در مرداد ماه نیز در حالی به دو میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار رسید که میزان صادرات دو میلیارد و ۱۶۲ میلیون ثبت شد.

آخرین ماه تابستان سال گذشته نیز با واردات سه میلیارد و ۷۶ میلیون دلاری و صادرات دو میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلاری بسته شد که سه میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار و چهار میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار نیز به ترتیب واردات و صادرات مهرماه سال گذشته بود که رکورد صادرات در این سال را زد.

در آبان ماه واردات اندکی کاهش داشت و به رقم سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار رسید و صادرات نیز در این ماه با کاهش همراه بود و سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار ثبت شد. آذر ماه سال گذشته واردات و صادرات به ترتیب سه میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار و سه میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار بود.

نخستین ماه از فصل زمستان نیز با واردات سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلاری و صادرات دو میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلاری آغاز شد.

واردات در بهمن ماه نیز با رقم سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار و صادرات سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسید که در نهایت کارنامه تجارت خارجی سال گذشته در اسفند ماه با واردات چهار میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلاری و صادرات سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری بسته شد.

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: میلیون دلار ماه سال گذشته میلیون دلاری دو میلیارد تراز تجاری ماه نیز ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات

امتداد - از اول فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، ‌خدمات،‌تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد.

 
وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵معادل  میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز بادله ارز و طلای ایران تاکنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. همچنین ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.   

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی