Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع توزیع واکسن کرونا و کمبود آن در کشورهای آفریقایی به افزایش شمار مبتلایان در قاره سیاه منجر می‎شود.

خبرگزاری میزان - تاریخچه اجلاس‌های بین المللی داستان فرصت‌های از دست رفته است؛ نشست ۲۰۲۱ گروه ۷ به عنوان یک شکست دیگر و فرصت از دست رفته در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش «گاردین»، مدت‌ها پس از پایان این اجلاس و محو شدن آثار دست دادن‎ها، عکس گرفتن‌ها و گفت‎وگوها، این خاطره تنها به دلیل عدم عمل به وعده پیش از اجلاس توسط «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، برای واکسیناسیون کل جهان به یادگار مانده است: مرگ بیش از یک میلیون نفر در هر ۳ ماه بر اثر کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستکم ۱۱ میلیارد دوز واکسن برای تضمین سطح ایمنی ضد کووید-۱۹ مانند سطح ایمنی غرب برای همه کشور‌ها لازم است؛ بدون وجود پوشش جهانی، این بیماری به تهدید، جهش و بازگشت ادامه خواهد داد تا حتی واکسینه شده را تهدید کند.

اکنون کمتر از یک درصد کشور‌های جنوب صحرای آفریقا کاملا واکسینه شده‎اند؛ با ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت، آفریقا به طور کلی فقط ۴۱ میلیون از ۲.۵ میلیارد دوز سفارش داده شده را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: وعده کشور‌های عضو گروه ۷ برای تامین یک میلیارد دوز واکسن کرونا چه قدر وقت برای واکسینه شدن جهان در برابر کرونا لازم است؟

یونیسف می‌گوید که طبق روند فعلی، ممکن است رسیدن به سطح ایمنی که در کشور‌های غربی وجود دارد، برای این کشور‌ها در آفریقا تا سال ۲۰۲۴ به طول انجامد.

هدیه یک میلیارد دوز واکسن کرونا از طرف ثروتمندترین کشور‌ها به فقیرترین کشور‌ها تیتر یک خبر‌هاست و مورد استقبال قرار گرفته است. اما میلیارد‌ها دوز کمتر از تعداد دوز مورد نیاز برای رساندن این کشور‌ها به سطح ایمنی کشور‌های غربی است.

آفریقا برای واکسیناسیون تنها آسیب پذیرترین افراد، که ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، اکنون به ۲۲۵ میلیون دوز از واکسن کرونا نیاز دارد.

تعداد مبتلایان در کشور‌های آفریقایی در طول یک هفته اخیر ۲۵ درصد افزایش یافته، اما انگلیس اعلام کرده که تا ماه سپتامبر تنها ۵ میلیون دوز واکسن کرونا را می‌تواند برای این کشور‌ها تامین کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا حقوق بشر تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا حقوق بشر تحولات بین الملل میلیارد دوز واکسن کرونا سطح ایمنی دوز واکسن کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه

منابع خبری گزارش داده اند یک هزار و ۹۶ مهاجر غیرقانونی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از ولایت ادیرنه در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

به گفته این منابع این پناهجویان اکنون در بازداشت و در انتظار انتقال به کشور متبوعشان می باشند.

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از افغان‌ها از کشورهای مختلف اخراج و به کشور برگشت داده شده‌اند.

چندی پیش هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که هیچ قولی مبنی بر اعطای ویزه و اجازه اقامت به مهاجران افغانستانی داده نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل