Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@01:30:28 GMT

جام قبل از پایان فصل

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۴۳۹

جام قبل از پایان فصل

بازی سوپرجام بالاخره از راه رسید. دیداری بین پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و تراکتور قهرمان جام حذفی که مدت‌ها علاقه مندان به فوتبال ایران بخصوص هواداران این دو تیم چشم انتظار برگزاری آن بودند.

مسابقه‌ای که طبق روال باید پیش از شروع این فصل انجام می‌شد اما به نیم فصل موکول شد ولی این اتفاق نیفتاد و پس از آن هم تاریخی برایش تعیین نشد تا اینکه به اواخر فصل رسید و مقرر شد این بازی ساعت 19:50 امروز و طبق قرعه‌ای که کشیده شد، در ورزشگاه آزادی تهران برگزار ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌رود که بیشترین ملی پوش را در بین تیم‌های لیگ برتری در تیم ملی داشت و برای همین درخواست داشت تا این بازی باز هم به تعویق بیفتد اما این طور نشد و شاید حالا هم مشکل اصلی این تیم غیبت ملی پوشان در تمرینات هفته گذشته سرخپوشان است. ضمن اینکه وحید امیری و کمال کامیابی نیا هم که در تیم ملی مصدوم شدند، به این بازی نمی‌رسند. با این حال، شاگردان یحیی گل‌محمدی که در 3 فصل گذشته قهرمان سوپرجام شده‌اند، می‌خواهند برای چهارمین بار پیاپی این جام را بالای سر ببرند و با قهرمانی در سوپرجام خود را با روحیه بهتر آماده ادامه سایر دیدارهای لیگ و بازی حساس جام حذفی برابر استقلال کنند. اما در سمت مقابل تراکتور در حالی در این بازی به میدان می‌رود که 5 هفته است در لیگ برتر شکست نخورده اما در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. با این حال، رسول خطیبی امیدوار است که شاگردانش در این مسابقه بدرخشند و بتوانند قهرمانی را برای پرشورها به ارمغان بیاورند. تنها غایب این تیم پیمان بابایی است که دوران مصدومیتش را سپری می‌کند ولی هادی محمدی، محمدرضا خانزاده و اکبر ایمانی که آسیب دیده بودند، مشکل‌شان برطرف شده و می‌توانند تبریزی‌ها را در این مسابقه همراهی کنند. امید اصلی تراکتوری‌ها هم در این مسابقه برای گلزنی محمد عباس‌زاده است که باید یک بار دیگر مقابل تیم سابقش بازی کند و انگیزه زیادی دارد تا توانایی‌هایش را به رخ پرسپولیسی‌ها بکشد. اما در سمت مقابل هم پرسپولیس مهره‌های تأثیرگذاری دارد که روی گلزنی آنها حساب کرده است. عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو و مهدی عبدی در خط حمله که در کنارشان مهدی ترابی هم حضور دارد سرخ‌ها را در بخش هجومی بسیار توانمند کرده است. با این حال، مصاف پرسپولیس و تراکتور که هر دو به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرده‌اند، دیدنی است. این دو تیم از سال 1354 تاکنون در لیگ تخت جمشید، لیگ قدس، لیگ آزادگان و لیگ برتر 47 دیدار برگزار کرده‌اند که حاصل آن 21 برد برای پرسپولیس و 10 برد برای تراکتور بوده و 16 مسابقه‌شان هم مساوی شده است. آخرین مسابقه دو تیم هم بازی رفت این فصل بود که پرسپولیس در تبریز با تک گل سید جلال حسینی به برتری دست یافت. در این تقابل‌ها، 107 گل به‌ثمر رسیده که 64 گل را پرسپولیسی‌ها و 43 گل را هم تراکتوری‌ها به ثمر رسانده‌اند. قضاوت این بازی را علی صفایی به‌همراه حسن ظهیری و محمدعلی پورمتقی بر عهده خواهند داشت.

بــــرش
فسخ قرارداد کاپیتان‌های تراکتور

مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کاپیتان‌های تراکتور که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای آخرین‌بار در ترکیب این تیم به میدان رفتند، پس از بازگشت از آسیا دیگر در تمرینات تراکتور شرکت نکردند. شجاعی که این روزها در امریکا به سر می‌برد و دژاگه هم که در آلمان است ولی آنها در این مدت مذاکراتی هم با محمدرضا زنوزی مالک تراکتور در استانبول انجام دادند و پس از آن هم به استراحت خود و دوری از تیم ادامه دادند. در این بین دیروز خبر رسید که شجاعی و دژاگه قرارداد‌شان با تراکتور را فسخ کرده‌اند تا به دوران حضور سه ساله خود در این تیم پایان دهند ولی به گزارش فارس تاکنون هیچ  یک از طرفن چنین درخواستی به سیستم اتوماسیون سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند. گفتنی است شجاعی و دژاگه برای دریافت مطالبات خود از تراکتور هنوز اقدامی نکرده‌اند و می‌خواهند این موضوع را دوستانه با زنوزی حل کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!

مدیر تیم سپاهان تاکید کرد در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام سپاهانی‌ها وارد زمین نخواهند شد

طرفداری | رقابت حساس بین تیم‌های سپاهان و تراکتور، کیفیت دو تیم و اتفاقات فصل گذشته در‌ جریان بازی، این مسابقه را به حساس‌ترین دیدار فصل تبدیل کرده است.

فتاحی مدیر سپاهان ادامه داد:

این حساسیت بازی بیش از هرچیز بر اهمیت نظم و انضباط و مدیریت صحیح مسابقه می‌افزاید و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز به خوبی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

متاسفانه فصل گذشته در بازی برگشت دو تیم، اتفاقات عجیبی صورت گرفت که در نوع خود عجیب و تأسف‌برانگیز بود و موضوع قابل توجه آنکه نه در طول بازی و نه پس از آن، هیچ کس برخوردی با این اتفاقات نکرد.

حتی باوجود اینکه در طول مسابقه نیز بارها این موضوع را به ناظر مسابقه متذکر شدیم، هیچ حرکتی را ندیدیم و هیچ برخورد جدی با موضوع نشد. اتفاقات داوری نیز موضوعی بود که آسیب بسیاری به تیم ما در همان دیدار وارد کرد.

همه دیدند که در طول این مسابقه ۹۰ دقیقه لیزر در چشمان دروازه‌بان و سایر بازیکنان سپاهان بود اما هیچ کس این موضوع را جدی نگرفت؛ سوال من این است دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که برگزاری یک مسابقه متوقف شود؟!

لازم است این موضوع را متذکر شویم که در صورت تکرار اتفاقات مشابه، در هر دقیقه از مسابقه که باشد، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم و تبعات آن را کسانی قبول کنند که باعث ایجاد چنین شرایطی برای مسابقه شدند.

امیدوار هستم با توجه به اهمیت دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور و مسائل مختلف، از داوران باتجربه در این مسابقه استفاده شود.

از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم بهترین داور و بهترین نماینده را بگذارند و ناظر ویژه و نماینده ویژه برای این مسابقه مستقر شوند تا اتفاقات بازی فصل گذشته تکرار نشود چراکه اتفاقات بازی فصل گذشته، روز تلخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

باتوجه به صحبت‌های آقای تاج، رئیس فدراسیون در خصوص ورود ۲ دستگاه VAR به کشور و نظر به اینکه این بازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، می‌توان این مسابقه را فرصتی برای استفاده از این دستگاه قلمداد کرد.

انتظار داریم در یکی از مهمترین بازی‌های سال که ۱۵ فروردین برگزار می‌شود، VAR پرتابل در محل ورزشگاه تبریز مستقر شود و نگرانی تیم‌ها از بابت داوری در این بازی برطرف شود.

با توجه به اینکه چندین داور ایرانی مجوز استفاده از VAR را دریافت کرده‌اند، استفاده از این دستگاه در این بازی، می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت مسابقات و‌ افزایش سلامت بازی‌ها را فراهم کند.

متأسفانه طی روزهای گذشته در فضای مجازی هواداران باشگاه تراکتور، مسائلی در خصوص استفاده از حجم عظیم مواد دودزا مطرح بوده و در صورت وقوع این اتفاق، انتظار برخورد لحظه‌ای، با این موضوع وجود دارد. تأکید می‌کنم در صورت بی‌توجهی نسبت به این موضوع، تا زمانی که هوای ورزشگاه مناسب برگزاری مسابقه نشود، درون زمین نخواهیم رفت.

از سوی دیگر متأسفانه فصل گذشته در مسیر ورزشگاه، تیم ما حدود ۱.۵ ساعت در مسیر بود و تنها ۴۵ دقیقه قبل از شروع بازی، به ورزشگاه رسیدیم که همین مسئله باعث شد با درخواست ما، بازی عقب بیفتد. امیدوارم در بازی پیش‌رو، مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار، مسیر مناسبی باشد و راهکاری در این خصوص اندیشیده شود که مشکلات فصل گذشته تکرار نشود.

امیدوارم برگزارکنندگان مسابقه و مسئولان فدراسیون نگذارند ارتباط خوب تیم‌ها با یکدیگر به خاطر نبود مدیریت صحیح و نظارت ناکافی از بین برود و فضای فوتبال به سمت تنش پیش رود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تهدید باشگاه سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان باشگاه تراکتور را تهدید کرد
  • سپاهان در مقابل تراکتور بازی نمی‌کند؟
  • تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان تهدید به بازی نکردن مقابل تراکتور کرد
  • سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!
  • تهدید سپاهان: اتفاقات یادگار تکرار شود بازی نمی‌کنیم
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • پرسپولیس-سپاهان چند روز بعد از جنگ حذفی!
  • رکورد تماشاگران بازی فوتبال در ایران زده خواهد شد!