Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:57:01 GMT

مصرف بستنی باعت التهاب بدن می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۶۸۴

مصرف بستنی باعت التهاب بدن می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از ماشد، با گرم شدن هوا در نیمکره شمالی زمین، مصرف بستنی طرفداران زیادی پیدا می‌کند. با این حال، اگر از جمله افرادی هستید که به سلامتی خود توجه دارید نباید در مصرف بستنی زیاده روی کنید.

محققان می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان داد مصرف شیر و گوشت قرمز می‌تواند باعث پاسخ التهابی ملایم در بدن شود. همچنین شکر می‌تواند در عملکرد سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کند.

حال تصور کنید بدن در مواجه به عوامل بیماری زا نیازمند پاسخ سیستم ایمنی بدن است، در حالی که پیش‌تر سیستم ایمنی بدن به دلیل مصرف مواد غذایی خاص مانند بستنی دچار التهاب شده و درگیر آن است.

محققان استرالیایی می‌گویند از آنجا که مصرف بستنی باعث التهاب در بدن می‌شود، سیستم ایمنی تحت فشار قرار می‌گیرد و بدن در مواجهه با عوامل بیماری زا آسیب پذیرتر می‌شود. این موضوع تنها در بستنی خلاصه نمی‌شود، زیاده روی در مصرف مواد غذایی فرآوری شده نیز می‌تواند باعث التهاب در بدن شود.

شایعاتی وجود دارد که مصرف بستنی می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا شود، اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هنوز هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر مصرف مواد غذایی سرد در ابتلا به کرونا مشاهده نشده است، همانطور که مصرف نوشیدنی‌های داغ نمی‌تواند مانع از ابتلا به این ویروس شود.

از سوی دیگر، شاید برای شما هم رخ داده باشد زمانی که بستنی می‌خورید احساس سرد شدن مغز و درد می‌کنید. دانشمندان برای بررسی این موضوع به شماری از داوطلبان آب یخ داده و سپس جریان خون به مغز را تحت نظر قرار دادند و مشاهده کردند مغز برای محافظت از خود در برابر تغییر دما اقدام به ارسال خون به سمت بیرون (پوست) می‌کنند.

متخصصان تغذیه می‌گویند بستنی به دلیل آنکه حاوی شکر است دارای کالری بالایی بوده و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث چاقی افراد شود.

اگر از جمله افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید نباید در مصرف بستنی زیاده روی کنید. با این حال، مصرف میزان کم بستنی در فصل گرما گزینه بدی نیست. به طور کلی توصیه می‌شود در مصرف تنقلات پرکالری در رژیم غذایی خود تعادل ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید

به روز‌ترین راه‌های درمان سلولیت پس از زایمان سلولیت یا عفونت بافت همبند چیست؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن تواند باعث مصرف بستنی زیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه صفر، نه یک!

  رایانه‌ها و پردازشگرهای کوانتومی یکی دیگر از ابزارهای نوظهور دنیای دانش و فناوری هستند که به نظر می‌رسد قرار است در سال‌های نه‌چندان دور بر تن صنعت تجارت لرزه بیندازند. این رایانه‌ها از قوانین مکانیک کوانتومی به‌منظور حل مسائل پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که تجزیه‌وتحلیل آنها برای دسته فعلی رایانه‌های کلاسیک بسیار دشوار است و از این مسیر سرعت حل مسأله و تحقق روندها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند.ایده ساختن سازوکاری که از اصول فیزیک کوانتوم برای مدل‌سازی مسائل بسیار دشوار استفاده کند اولین بار در دهه ۸۰ میلادی و توسط محققان دانشگاه ام‌آی‌تی مطرح شد و در دهه ۹۰ پیتر شور به‌عنوان یکی از ریاضیدان‌های این نهاد علمی نخستین الگوریتم کوانتومی شناخته‌شده را برای شکستن نوعی رمزگذاری توسعه داد. برخلاف کامپیوترها و ابررایانه‌های امروزی که از سیگنال‌های الکتریکی دوتایی برای نمایش مقادیر صفر یا یک استفاده می‌کنند، کامپیوترهای کوانتومی از بیت‌های کوانتومی (کیوبیت) بهره می‌گیرند که هرکدام از آنها معادل ذرات زیراتمی در نظر گرفته می‌شود. با مدیریت صحیح کیوبیت‌ها می‌توان عملکرد آنها را به نحوی مهندسی کرد که به‌طور همزمان ترکیبی از هر دو مقدار صفر یا یک را نمایش دهند. واضح است که هرچه تعداد کیوبیت‌ها بیشتر باشد ظرفیت بزرگ‌تری در اختیار توان مهندسی سیستم قرار می‌گیرد تا در مقیاس عظیم‌تری به حل مسائل بپردازد.

تلاش در راستای عمومی شدن کامپیوترهای کوانتومی
نیاز کامپیوترهای کوانتومی به سخت‌افزارهای کلان و هنگفت برای اجراشدن دسترسی عموم مردم به آنها را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد؛ بااین‌حال در مطالعات جدید، محققان با تعبیه روشی که کامپیوترهای کوانتومی را به کمک روش‌های ابری در دسترس کاربرها قرار می‌دهد، رویکردی را ابداع کرده‌اند که اصطلاحا «محاسبات کوانتومی کور» نامیده می‌شود. در این روش دو موجودیت محاسباتی کوانتومی کاملا مجزا به یکدیگر متصل می‌شوند و کاربرها می‌توانند صرفا با استفاده از یک نمایشگر توانمندی‌های یک ابرسیستم کوانتومی را با سروری ابری و به روشی کاملا ایمن در اختیار کاربرهایی قرار بدهند که در خانه یا دفتر کار مشغول کار هستند و این مسأله نیاز به حضور فیزیکی سخت‌‌افزارهای پیچیده این حوزه در محیط را از بین می‌برد. دکتر پیتر درموتا، فیزیکدان دانشگاه آکسفورد دراین‌باره می‌گوید: «با استفاده از محاسبات کوانتومی کور، کاربران می‌توانند از راه دور به کامپیوترهای کوانتومی دسترسی داشته باشند تا داده‌های محرمانه را با الگوریتم‌های مخفی پردازش و حتی صحت نتایج را بدون درز ذره‌ای از اطلاعات مفید پروژه‌شان تأیید کنند.»

بازهم پای فوتون‌ها در میان است
محاسبات کوانتومی کور سازوکاری است که شبکه فیبری را به سرور محاسباتی کوانتومی متصل می‌کند و با کمک نوعی آشکارساز حساس به مقادیر معین انرژی، فوتون‌های خاصی را که از یک کامپیوتر کوانتومی به یک فضای ابری ساطع می‌شود تشخیص می‌دهد و شناسایی می‌کند. این روند باعث می‌شود تا امکان محاسبات کوانتومی بدون نیاز اتصال مستقیم سیستم‌ها به یکدیگر فراهم شود و به همین خاطر برای توصیف آن از پسوند کور استفاده می‌شود؛ زیرا عملا نیاز به اتصال و مواجهه مستقیم از بین می‌رود. هر روند محاسباتی به سیستم مبدأ بازخوردی را ارسال می‌کند که شامل نوعی تصحیح است که باید برای همه موارد بعدی اعمال شود تا بهینه‌ترین وضعیت ممکن برای سیستم حاصل گردد.

حفظ حریم شخصی کاربرها
همان‌طور که کامپیوترهای کوانتومی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند،کاربرهانیز بیشتربه دنبال استفاده ازآنها درشرایط امنیت کامل خواهند بود به‌طوری‌که حریم شخصی‌شان خدشه‌دار نشود؛ نتایج تحقیقات جدید محققان دانشگاه آکسفورد این مسأله رانیز به‌طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. آنها با امکانات پیشرفته آزمایشگاه Beecroft توانسته‌اند بسیاری ازتداخل‌ها وارتعاشات مزاحم سیستم را که ممکن است ذیل هرگونه ناهنجاری امنیتی درسیستم گنجانده شود حذف کنند که بودجه این تحقیقات از مرکز محاسبات و شبیه‌سازی کوانتومی بریتانیا، دانشگاه پاریس ــ سوربن، دانشگاه ادینبورگ و مرکز توسعه تحقیقات علمی مریلند تأمین شده است.                                    

منبع: ‌Science Daily

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • خواص آب هویج بستنی
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • نه صفر، نه یک!
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • لرزو بدن درد بدون تب نشان دهنده جیست؟
  • تهرونی‌های قدیم از کجا بستنی می‌خریدند؟